کد خبر: ۱۹۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 18
پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌ها برابر تورم و 10درصد بود، اما سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد پنج درصدی را ارائه داد و قرار است امروز در هیات دولت در این زمینه تصمیم گیری شود و شک ندارم با تدبیر دولت و رئیس جمهوری این مشکل حل می شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌ها برابر تورم و 10درصد بود، اما سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد پنج درصدی را ارائه داد و قرار است امروز در هیات دولت در این زمینه تصمیم گیری شود و شک ندارم با تدبیر دولت و رئیس جمهوری این مشکل حل می شود.

به گزارش شفاآنلاین،طاهر موهبتی روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع دفترچه بیمه سلامت کاغذی و ایجاد سامانه الکترونیکی از حذف لزوم ارائه دفترچه بیمه سلامت ایران درمان 128 بیمارستان دولتی خبر داد و گفت: تا 6 ماه نخست سال 97 قرار است ارائه دفترچه بیمه در تمام بیمارستان های دولتی حذف شود. بیماران با حذف دفترچه بیمه می توانند فقط با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت کنند.

موهبتی با بیان اینکه درصدد حذف همپوشانی بیمه ها هستیم، گفت: از 2 محل متوجه همپوشانی بیمه شدگان می شویم یکی در هنگام تمدید دفترچه بیمه و دیگری دریافت خدمات مختلف درمانی است.

وی همچنین از ایجاد پایگاه بیمه ای خدمات الکترونیک در 6 ماه نخست سال 97 خبر داد و اضافه کرد: زیرساخت و بخش آی تی کاملا ایجاد شده و در حال بارگذاری اطلاعات بیمه شدگان هستیم.به گفته وی رایزنی ها با دیگر سازمان های بیمه گر مانند، تامین اجتماعی و نیروی های مسلح انجام شده است.

وی یکی از مهمترین مشکلات سازمان های بیمه ای در طول 20 سال اخیر را هزینه کرد بیش از اعتبارات سازمانهای بیمه گر دانست و افزود: این موضوع سبب زیان و کسری بودجه می شود و سازمانهای بیمه گر باید به اندازه سقف تعهد خود خدمت ارائه دهند.

موهبتی با بیان اینکه اگر نهادی در مسئولیت های خود تخلف کند و پایبند نباشد طبق قانون باید پاسخگو باشد و جبران خسارات کند، افزود: بیشتر هزینه های بیمه ای در سازمان بیمه ایران به دلیل تجویز داروها توسط پزشکان است.وی گفت: برای جلوگیری از تجویز داروهای غیرضروری و گرانقیمت تاکنون و تا سال گذشته 36 راهنمای بالینی ابلاغ شده است و این روند ادامه پیدا می کنند.

رئیس هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر نظم دادن به پرداخت معوقات به خدمت دهندگان حوزه سلامت گفت: تاخیر پرداخت بدهی ها را می پذیریم ولی باید قبول کرد که بیشتر این بدهی ها از گذشته برای ما باقیمانده است و این مسأله مدیریت هزینه را سخت تر می کند.

موهبتی با بیان اینکه افزایش 10درصدی تعرفه‌ها مورد نظر وزارت بهداشت است، گفت: اما با توجه به پیشنهاد پنج درصدی سازمان برنامه و بودجه باید ببینیم که چه تصمیمی در هیات دولت گرفته می‌شود.

موهبتی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات سازمان‌های بیمه گر به ویژه بیمه سلامت ایران این است که بیش از اعتباراتش هزینه می‌کند، گفت: در تمام این سال‌ها هیچ گاه بیمه سلامت را بدون بدهی ندیده‌ایم و معمولا این سازمان زیان انباشته هم داشته است؛ به طوری که در سال 95 میزان زیان انباشه در سازمان بیمه سلامت چهار هزار و 400 میلیارد تومان بود و هزار و 700 میلیارد هم عدم وصولی داشتیم. حال اگر به میزان 7700 میلیارد تومان اوراق چاپ نمی‌شد 14 هزار میلیارد زیان انباشته ‌داشتیم.

موهبتی گفت: طبق قانون دستگاه‌ها مکلف به هزینه کرد در سقف اعتباراتشان هستند، گفت: در غیر این صورت کارشان به معنی تصرف غیرقانونی در اموال دولتی محسوب می‌شود و قابل پیگیری است بر همین اساس طبق رویکرد علمی، منطقی و قانونی حق نداریم مازاد بر اعتبارات سازمان بیمه سلامت هزینه کنیم و این موضوع نیازمند همکاری شرکای‌ سازمان بیمه سلامت است.
برچسب ها: سلامت ، بیمه ، بودجه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: