کد خبر: ۱۹۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 15
نخوردن صبحانه برای بدن بسيار مضر است و برخلاف تصور، افراد با نخوردن صبحانه به تناسب اندام نمی‌رسند و به افزایش وزن مبتلا می‌شوند.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: نخوردن صبحانه باعث می‌شود در طول روز گرايش بدن به مواد قندی افزايش پیدا کند با این شرایط قند خون فرد کم می‌شود و افت قند خون فرد را به سمت چاقی سوق می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین،سيد ضيا الدين مظهری متخصص تغذيه و رژيم درمانی در خصوص بیماری‌هایی که فرد با نخوردن صبحانه به آن دچار می‌شود اظهار کرد: نخوردن صبحانه برای بدن بسيار مضر است و برخلاف تصور، افراد با نخوردن صبحانه به تناسب اندام نمی‌رسند و به افزایش وزن مبتلا می‌شوند.

این متخصص تغذيه و رژيم درمانی با اشاره به اینکه شخصی که قصد کاهش وزن دارد باید سه وعده غذایی را در رژیم غذایی خود جای دهد، بیان کرد: حفظ وعده‌های غذايی در سلامت فرد تاثیر بسزایی دارد؛ خوردن صبحانه سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و برخلاف آن نخوردن صبحانه باعث کاهش سوخت و ساز بدن است، نخوردن صبحانه باعث می‌شود در طول روز گرايش بدن به مواد قندی افزايش پیدا کند با این شرایط قند خون فرد کم می‌شود و افت قند خون فرد را به سمت چاقی سوق دهد.
خطرات ناشی از حذف وعده صبحانه

نائب رئيس انجمن تغذيه ايران در خصوص بیماری‌هایی که با نخوردن صبحانه سراغ فرد می‌آید مطرح کرد: نخوردن صبحانه چاقی را در بين بيماران قلبی عروقی افزايش می‌دهد؛ همچنين نخوردن صبحانه باعث افزايش چربی خون، اوره، افزایش اسيد اوريک بدن، اختلالات اسكلتی، افزایش افسردگی، درون گرايی را در فرد افزايش می‌دهد.

مظهری با اشاره به اینکه یکی از اشتباهات افرادی که قصد لاغری دارند، افزایش وعده‌های غذایی است، مطرح کرد: افزایش وعده‌های غذایی که به ريزه‌خواری معروف شده است باعث افزایش وزن می‌شود پس فرد حتما بايد سه وعده غذا در طول روز مصرف کند.
لاغری به چه معنا است؟

وی در خصوص تعریف لاغری، خاطر نشان کرد: لاغری يعنی صرف انرژی مازادی كه در طول عمر به صورت چربی در بدن فرد به وجود آمده است، باید این انرژی مازاد را به مرور از بین برد تا باعث به وجود آمدن بیماری‌ در فرد نشود، این انرژی مازاد بايد ٧٠٠ هزار كالری در بدن توليد کند و اضافی این کالری‌ها برای بدن مضراست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تاثیر تغذيه مناسب بر سلامتی افراد، مطرح کرد: تغذیه مناسب تغذیه‌ایی است که  ضمن تولید انرژی مفيد بتواند ٥٠ ريزمغذی،  ١٣ ويتامين، ١٦ ماده معدنی موجود در آب مورد نیاز بدن را تأمين كند.

مظهری با بیان اینکه نخوردن صبحانه باعث افزایش گرسنگی در طول روز می‌شود، گفت: با مصرف صبحانه، فعالیت مغز آغاز می‌شود تا کارهای روزانه به خوبی انجام شود همچنین مصرف صبحانه می تواند با افزایش سطح انرژی همراه باشد؛ صبحانه‌ای سرشار از پروتئین کمک می‌کند تا  فعالیت‌های روزمره‌ به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به بیماری‌هایی که با نخوردن صبحانه سراغ فرد می‌آید، یادآور شد: بسیاری از بیماری‌ها مانند ضعف استخون و شکننده شدن آن، بیماری‌های پوستی، کمبود انرژی و غیره به علت نداشتن تعادل در مصرف مواد غذایی ایجاد می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: