کد خبر: ۱۹۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
بر اساس گزارشی که دریافت کرده‌ایم در صنعت توزیع دارو عمده توزیع‌کنندگان تصمیم دارند که فعالیت خود را محدود کنند و این رفتاری خلاف توسعه است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس گزارشی که دریافت کرده‌ایم در صنعت توزیع دارو عمده توزیع‌کنندگان تصمیم دارند که فعالیت خود را محدود کنند و این رفتاری خلاف توسعه است.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی در واکنش به اظهار نظر رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد و مدیریت داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به رئیس جمهوری مبنی بر اینکه صنعت داروسازی کشور از داخل فلج شده است گفت: در سال 96 برغم اینکه مجلس و دولت اقدامات ارزنده‌ای در حوزه تامین مطالبات صنعت دارو چه در حوزه توزیع یا تولید دارو انجام دادند، اما این صنعت حرکت رو به جلو نداشت.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در بیان علل عدم موفقیت در حوزه دارو ادامه داد: تصمیمات نادرست، سوءبرداشت‌ها، برخوردهای سلیقه‌ای و در نهایت رفتار دوگانه سازمان غذا و دارو سبب شد که صنعتگران، انجمن‌ها، صاحبان صنایع و ذینفعان در این حوزه آسیب‌های جدی ببینند.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشی که دریافت کرده‌ایم در صنعت توزیع دارو عمده توزیع‌کنندگان تصمیم دارند که فعالیت خود را محدود کنند و این رفتاری خلاف توسعه است، از سوی دیگر نوسانات موجود بازار ارز باعث شده چرخه مالی این حوزه با مشکل مواجه شود و آنها نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.

هاشمی یادآورشد: در حوزه تولید دارو اقدامات قابل افتخاری انجام شده است کمااینکه در شرایط کنونی بیش از 94 درصد از داروها در داخل کشور تولید می‌شوند، البته با توجه به نوساناتی که در حوزه ارز ایجاد شده واردکنندگان مواد اولیه دارو را نیز با مشکل مواجه کرده است، چرا که با قیمت روز ارز خریداری می‌کنند، اما قیمت‌گذاری داروها با نرخ دلار 3400تومانی انجام می‌شود که خود مشکل مضاعفی ایجاد کرده است.

نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در مجموع هم صنایع دارویی، هم تجهیزات پزشکی و هم محصولات مصرفی رقمی بیش از 8هزار میلیارد از بخش‌های مختلف اعم از بیمه‌ها و وزارت بهداشت مطالباتی دارند که تاکنون پرداخت نشده است و این مشکلاتی بوده که از سال 96 به امسال منتقل شده است.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات حوزه دارو به طور اساسی چاره‌اندیشی کنیم، تاکید کرد: برای اصلاح رویه کنونی باید از تداوم اجرای طرح تحول سلامت حمایت کنیم، ضمن اینکه ریسک وزیر بهداشت برای اجرای این طرح اقدامی قابل تحسین است که با وجود کمبود اعتبارات ناشی از نبود همراهی دولت انجام داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: