کد خبر: ۱۹۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
در طلاق 2 عامل اصلی اقتصادی یعنی بیکاری ،و معیشت و مسائل روحی و روانی فرد مانند اعتیاد، فضای مجازی و صنعتی شدن کشور که به نوعی به سمت تجرد و استقلال افراد پیش می رود بستگی دارد
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با انتقاد از روند صعودی طلاق درسال ۹۶، گفت: فضای مجازی به روند افزایش طلاق سرعت بخشیده است.

به گزارش شفا آنلاین، ابوالفضل ابوترابی درخصوص  افزایش 8 درصدی میزان طلاق در مقایسه با ازدواج درسال گذشته، گفت: در طلاق(Divorce) 2 عامل اصلی اقتصادی یعنی بیکاری ،و معیشت و مسائل روحی و روانی فرد مانند اعتیاد، فضای مجازی و صنعتی شدن کشور که به نوعی به سمت  تجرد و استقلال افراد پیش می رود بستگی  دارد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درگذشته افراد به صورت طایفه  و یا عشیره ای زندگی می کردند، افزود: بحث صنعتی شدن درابتدا این نوع زندگی را به خانوادگی و سپس به فرد محور تبدیل کرده است، هرچه به عمق صنعتی شدن بیشتر نزدیک شویم فرد گرایی درجامعه افزایش پیدا می کند؛ بنابراین درحال حاضر این عوامل به نوعی درمیزان طلاق موثر است.

وی با بیان اینکه عواملی مانند فضای مجازی، آمار بالای اعتیاد(Addiction) به مواد مخدر از موارد موثر درافزایش طلاق است، تصریح کرد: بیش 60 درصد طلاق ها تا بیش از سرعت بخشی به آن توسط فضای مجازی مواد مخدر بود، بنابراین مواد مخدر و فضای مجازی درنگرش ایجاد شده براساس فرد محور بودن جامعه میزان طلاق ها را افزایش داده است؛ البته مسائل اقتصادی مانند بیکاری، عدم وجود مسکن و شرایط نامناسب اقتصادی نیز میزان طلاق را سرعت می بخشد.

ابوترابی با تاکید براینکه فضای مجازی به سیر صعودی طلاق سرعت بخشیده است، گفت: متاسفانه در فضای مجازی تشویق و ترغیب به جدایی که امروزه تبدیل به استقلال زن و مرد شده است افزایش پیدا کرده و این فضا بسیار در افزایش طلاق موثر است، حتی فضای مجازی برای مردان نیز خطراتی را در خصوص طلاق ایجاد کرده است؛ هرچند که در گذشته نیز طلاق، اعتیاد و بیکاری(Unemployment) و مشکلات معیشتی وجود داشت؛ اما به دلیل نبود فضای مجازی روند طلاق آهسته تر صورت می گرفت.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه باید شبکه ملی اطلاعات برای جلوگیری از پررنگ تر شدن جنبه تخریبی  فضای مجازی ایجاد شود، متاسفانه فضای مجازی درمسائل اجتماعی و بخش های بسیاری اثرات منفی داشته است؛ بسیاری از مشکلات همانند طلاق درگذشته نیز وجودداشته اما با فضای مجازی به آن سرعت بخشیده شده است.

عضو کمیسیون شوراها و اموراخلی کشور، با تاکید بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر یکی از مهم ترین اقدامات برای کاهش طلاق است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: