کد خبر: ۱۹۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
تولیدکنندگان باید مورد حمایت بیشتری قرارگرفته تا بتوانند کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، قطعا افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی برقیمت هر کالایی ازجمله داروهای تولید داخل موثر است؛ بنابراین این افزایش قیمت دلار سبب افزایش قیمت محصولات دارویی می شود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس، افزایش قیمت ارز را عامل مهمی در افزایش قیمت داروهای تولید داخل عنوان کرد و گفت: دولت برای جلوگیری از فشار مالی به مردم در سیاست‌های مالی خود تجدیدنظر کند.

به گزارش شفاآنلاین،بهرام پارسایی  با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات داخلی درتمامی عرصه ها از جمله دارو یک سویه نخواهد بود، گفت: تولیدکنندگان باید مورد حمایت بیشتری قرارگرفته تا بتوانند کیفیت محصولات خود را افزایش دهند، قطعا افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی برقیمت هر کالایی ازجمله داروهای تولید داخل موثر است؛ بنابراین این افزایش قیمت دلار سبب افزایش قیمت محصولات دارویی می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هزینه های تقبل شده برای تولید دارو متناسب با  افزایش قیمت دلار افزایش یافته و بدون شک بر قیمت تمام شده دارو نیز نقش موثری دارد، افزود: این افزایش قیمت ارز برقیمت کالاهای تولید داخل و خارج نقش موثری خواهد داشت که بخش دارو نیز از نوسانات ارزی مستثنی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه میزان افزایش قیمت دارو با افزایش قیمت ارز درحال حاضر مشخص نیست، تصریح کرد: نمی توان این مسئله را هم اکنون پیش بینی کرد، چون افزایش قیمت ارز درطی چند روزه گذشته صورت گرفته و معلوم نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما به صورت کلان باید در بسیاری از سیاست ها برای جلوگیری از بی ثباتی ارزی تجدید نظر کرد؛ بی ثباتی ارز دردولت های نهم و دهم سبب شد ارز از 900 تومان به 4 هزاز تومان افزایش پیدا کرد.

پارسایی با اشاره به اینکه دراین دولت نیز قیمت ارز حدود 30 درصد افزایش پیدا کرد، گفت: به طورحتم باید با هدف جلوگیری ازفشارمالی به مردم به ویژه درحوزه هایی مانند بهداشت و درمان درسیاست های اقتصادی و آنجایی که سبب کاهش ارزش پول ملی شده است؛ تجدید نظر صورت گرفته و نباید اصرار برسیاست های اشتباهی داشت که تنها سبب بی ثباتی بازار و نوسان قیمت ارز می شود؛ زیرا درچنین شرایطی تنها عامه مردم دچار ضرر می شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نودم مجلس، با تاکید براینکه پیش از توجه به تاثیر افزایش قیمت ارز بر افزایش بهای کالاهای تولیدی باید ریشه ای با این موضوع مقابله کرد، افزود: باید نوع سیاست ها و برنامه هایی که موجب به وجود آمدن چنین شرایطی شده است مشخص گردد، به طورحتم با طرح شعار و برگزاری جلسه تغییر قابل قبولی انجام نمی شود
برچسب ها: سلامت ، کمیسیون ، مجلس ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: