کد خبر: ۱۹۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 08
توانمندی های ایران در حوزه دانش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تولید دارو، در منطقه شناخته شده و سال هاست که در حوزه پزشکی در رتبه نخست منطقه قرار داریم
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا، بر آمادگی شرکت های دارویی کشورمان برای تولید دارو در ونزوئلا تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در این دیدار، افزود: توانمندی های ایران در حوزه دانش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تولید دارو، در منطقه شناخته شده و سال هاست که در حوزه پزشکی در رتبه نخست منطقه قرار داریم.

وی با عنوان این مطلب که در حوزه دارو(medicine) و تجهیزات پزشکی ایران و ونزوئلا می توانند همکاری های گسترده ای داشته باشند، ادامه داد: شرکت های ونزوئلایی می توانند از ظرفیت شرکت های دارویی ایرانی برای تولید دارو با نام و برند خودشان استفاده کرده و علاوه بر تامین نیازهای این کشور، از طریق صادرات نیز ثروت آفرین باشند.

هاشمی گفت: ایران در شرایطی در منطقه خاورمیانه توانسته به پیشرفت و موفقیت برسد که در این منطقه، تروریست ها حضور دارند و طمع قدرت های بزرگ، چندین دهه است منطقه را آشوب زده کرده است.

وی افزود: بیش از ۳۵ سال است که تحریم هستیم اما توانسته ایم به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ایران می تواند در حوزه کنترل بیماری(Sickness) مالاریا و سرخک به ونزوئلا، کمک های موثری کند، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی های ایران در حوزه سلامت و دارو می تواند با کمک سفرای دو کشور در تهران یا کاراکاس برگزار شود.

وی گفت: در قرن ۲۱ چیزی به نام تحریم وجود ندارد و این سلاح، دهه های زیادی است که قدیمی شده است. تاب آوری و مقاومت ملت ها در مقابل جنگ روانی و اقتصادی قدرت های شرور دنیا، مهم است.

وزیر بهداشت افزود: امیدواریم در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی بتوانیم به ونزوئلا، کمک کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: