کد خبر: ۱۹۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
وزیر بهداشت حضور نداشتن در میان مردم را از بزرگ‌ترین اشکالات دانشگاه دانست و بزرگترین وظیفه مسئولان دانشگاه‌ها را تربیت نیروهای متخصص و متعهد و جلوگیری از دین گریزی جوانان دانست.

شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت حضور نداشتن در میان مردم را از بزرگ‌ترین اشکالات دانشگاه دانست و بزرگترین وظیفه مسئولان دانشگاه‌ها را تربیت نیروهای متخصص و متعهد و جلوگیری از دین گریزی جوانان دانست.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر هاشمی وزیر بهداشت در دیدار عیدانه با کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت،ضمن بیان این مطلب، با تبریک سال نو و قدردانی از زحمات و خدمات کارکنان معاونت فرهنگی ودانشجویی و صندوق رفاه دانشجویان، وزیر بهداشت، کار فرهنگی را کاری سخت قلمداد کرد که مداخلات، موانع و سلایق در آن موثر است و اظهار کرد: بزرگترین وظیفه ما در دانشگاه‌ها تربیت جوانان متخصص و متعهد و جلوگیری از دین‌ستیزی و دین‌گریزی آنها است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد مسیر فعالیت‌های فرهنگی همچنان با خلاقیت و نوآوری ادامه یابد و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در بین مدیران وظیفه اصلی ستاد است و اگر در این امر موفق نباشیم کارمان به سرانجام نمی‌رسد؛ اگر توانستیم این حساسیت‌ها و دغدغه‌های فرهنگی را در میان مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها نهادینه کنیم، عملکرد موفقی داشته‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه استمرار در کار فرهنگی بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: بیشترین زیان را در طول تاریخ و حتی در طول انقلاب از نخبگان خورده‌ایم؛ اشکالی که آنان ایجاد می کنند بسیار اثرگذارتر است، زیرا آنان منشأ هستند و نفوذ کلام دارند. بنابراین برای انقلاب باید انتظاراتی متناسب با شأن آن مطالبه و از ناامید کردن مردم پرهیز کرد؛ باید تلاش کنیم کژروی‌ها اصلاح و دروغ و قدرت‌طلبی کم شود؛  امیدوارم هر چقدر تلاشمان ناچیز، اما موثر باشد و به حفظ کشور و انقلاب کمک کند تا به مسیر حق و حقیقت و انسانیت که همان مسیر اسلام است، بازگردیم.

وزیر بهداشت، پس از مرور کوتاه نخستین گزارش فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت که به مدد معاونت فرهنگی و دانشجویی تهیه شده است، ارتباط دانشجویان از طریق این فعالیت‌ها با مردم را بسیار موثر دانست و مشکل دانشگاه را حضور نداشتن در میان مردم خواند.

به گزارش مفدا، در ابتدای این نشست، دکتر محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت ضمن تبریک سال نو به ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت در سال گذشته پرداخت و سال گذشته را سالی پر بار و سنگین در اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای این معاونت دانست.

گسترده‌ کردن دایره مخاطبان برای اصلاح نگاه‌های افراطی و تفریطی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سال گذشته افزون بر برنامه‌هایی که همچون گذشته انجام می‌دادیم، میزبان دو جشنواره سراسری و بین دستگاهی«رسانه و نشریات دانشجویی» و «جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان» بودیم، گفت: برگزاری این برنامه‌های سنگین که رضایت بالای دانشجویان تمام دستگاه‌ها را در پی داشت، در سایه تلاش‌های جهادی همکاران معاونت فرهنگی و دانشجویی میسر شد که بخش زیاد آن خارج از وظایف و چارچوب‌های اداری است.

فراهانی  گفت:  سال جاری در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی سالی سخت‌تر از سال‌های گذشته در پیش رو داریم؛ در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شاهد سیر شتابان تحولات در جهان و به تبع آن در کشورمان هستیم؛ سال گذشته بارقه‌ای از این تحولات اجتماعی را در کشورمان دیدیم و احساس می‌شود سرعت این تحولات در سال جاری و سال‌های آینده شتاب بیشتری پیدا کند و به این خاطر در حوزه فرهنگی که حوزه‌ای پیچیده است قطعا با دشواری‌های بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی افزود:  این تحولات اقتضا می‌کند که پاسخ‌های درخوری به آن بدهیم و معمولاً در سیستم های دولتی و حاکمیتی این بازخوردها کند است و موانعی وجود دارد؛ البته در سال های گذشته نیز این موانع را داشته‌ایم و در دانشگاه‌ها برخی تنگ‌نظری‌ها و موانعی از خارج از این فضای دانشگاه وارد می‌شد که اگر گشایشی در آن ایجاد نشود، برنامه‌هایمان برای جلب مشارکت بیشتر دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی در سال جاری با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال جاری باید تلاش بیشتری در حوزه فرهنگی به کار ببندیم، گفت: وظیفه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای اصلاح نگاه‌های افراطی و تفریطی، گسترده‌ کردن دایره مخاطبان یا همان دانشجویان است؛ بنابراین باید درک مشخصی از وضعیت داشته باشیم و تلاش کنیم محدوده مخاطبانمان را از این آسیب‌ها مصون نگه داریم.

برچسب ها: سلامت ، دانشگاه ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: