کد خبر: ۱۹۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
محققان پس از انجام آزمایشات اولیه روی حیوانات، ایمپلنت‌های مغزی را برای بهبود حافظه چند بیمار داوطلب مورد استفاده قرار دادند
شفاآنلاین>سلامت>محققان موفق به ساخت ایمپلنت مغزی شده اند که امکان دسترسی به محتوای حافظه بیمار، تقویت آن و به یادآوری مجدد خاطرات را فراهم می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،محققان پس از انجام آزمایشات اولیه روی حیوانات، ایمپلنت‌های مغزی را برای بهبود حافظه چند بیمار داوطلب مورد استفاده قرار دادند.قبلا به عنوان بخشی از فرآیند درمان بیماری صرع داوطلبان از ایمپلنت‌های مغزی استفاده شده بود و استفاده از ایمپلنت‌های جدید موجب بهبود چشمگیر حافظه کوتاه مدت و بلندمدت این افراد شد.

در واقع حتی زمانی که حافظه شخص از بین رفته است، امکان شناسایی الگوهای عصبی صحیح که منجر به یادآوری خاطرات می‌شود و تفکیک آن‌ها از الگوهای اشتباه وجود دارد. ایمپلنت‌های جدید قادرند چنین الگوهایی را تشخیص و به مغز بیمار ارسال کنند تا او را در یادآوری خاطرات یاری کنند.

استفاده از این ایمپلنت‌ها موجب بهبود 37 درصدی عملکرد داوطلبان در آزمون‌های حافظه کوتاه مدت و بهبود 35 درصدی عملکرد آن‌ها در آزمون‌های حافظه بلند مدت شد.

این تحقیقات راهگشای تولید ایمپلنت‌های مغزی برای تقویت حافظه است. به اعتقاد محققان این فناوری جدید می تواند در درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر، سکته مغزی و آسیب‌های وارد شده به مغز موثر بوده و امکان ترمیم قدرت حافظه این بیماران را با استفاده از الگوهای فعالیت مغزی آن‌ها فراهم کند.

همچنین محققان امیدوارند با استفاده از این فناری بتوانند امکان یادآوری خاطرات قدیمی را برای افراد مبتلا به آلزایمر و سایر بیماری های از این دست فراهم کنند.
برچسب ها: سلامت ، ایمپلنت ، خاطرات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: