کد خبر: ۱۹۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 02
آنتونیو گوترش همچنین خواستار تضمین این مساله شد که افراد دارای اوتیسم از حمایت‌های لازم برخوردار باشند تا بتوانند از حقوق و آزادی‌های اساسی خود بهره ببرند.

شفاآنلاین>سلامت>دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی درباره اوتیسم خواستار تجدید تعهد همگان به منظور ترویج مشارکت کامل افراد دارای اوتیسم شد.

به گزارش شفاآنلاین،آنتونیو گوترش همچنین خواستار تضمین این مساله شد که افراد دارای اوتیسم از حمایت‌های لازم برخوردار باشند تا بتوانند از حقوق و آزادی‌های اساسی خود بهره ببرند.

در پیام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: در روز جهانی آگاهی درباره اوتیسم از حقوق افراد دارای اوتیسم دفاع و علیه تبعیض اقدام می‌کنیم.

موضوع روز جهانی امسال تاکید بر اهمیت توانمندسازی زنان و دختران دارای اوتیسم دارد. 

گوترش می‌گوید: زنان و دختران دارای اوتیسم با چالش‌های چندگانه ای روبرو هستند شامل موانع در دسترسی برابر با دیگران به آموزش و استخدام، انکار حق باروری آنان و آزادی برای انتخاب و همچنین کمبود مشارکت در سیاست گذاری درباره موضوعاتی که به آنان مربوط است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان ملل خاطر نشان کرد: اقدامات ما برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان باید به تمامی زنان و دختران جهان برسد و کسی نادیده انگاشته نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: