کد خبر: ۱۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 29
محمد حسین قربانی با اشاره به وضعیت درمان بیماران خاص در سال 97 گفت: کمبود منابع و انباشت بدهی‌های بیمه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم ما در حوزه ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص بود که در بودجه سال 97 تا حدودی تلطیف و جبران شد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، از رفع دغدغه پزشکان فعال در مجلس پیرامون کمبود منابع و انباشت بدهی‌های بیمه‌ها بعد از تعیین اعتبارات حوزه سلامت و بیماران خاص در لایحه بودجه ۹۷ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد حسین قربانی با اشاره به وضعیت درمان بیماران خاص در سال 97 گفت: کمبود منابع و انباشت بدهی‌های بیمه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم ما در حوزه ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص بود که در بودجه سال 97 تا حدودی تلطیف و جبران شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتبارات تخصیص یافته به حوزه سلامت می‌تواند پاسخگوی نیاز بیماران خاص نیز باشد، ادامه داد: بی‌تردید این اطمینان وجود دارد که تعیین حدود 64 هزار میلیارد اعتبارات به همراه درآمد اختصاصی مراکز درمانی می‌تواند رافع مشکلات حوزه سلامت به ویژه بیماران خاص باشد.

وی در بیان انتظاری که از دولت در حوزه بهبود ارائه خدمات به بیماران خاص وجود دارد تصریح کرد: هم‌اکنون انتظارمان این است که در چارچوب همان قوانینی که در مجلس تصویب کرده‌ و دولت هم متعهد شده که اعتبارات لازم برای اجرای این مصوبات را بپردازد، وزارت بهداشت نیز مصارف و منابع خود را در چارچوب قانون تعیین کند، چرا که اگر این مهم تحقق یابد، مشکلی در جهت تامین منابع حوزه سلامت نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر وجود مشکلات متعدد در مسیر تامین داروی بیماران مبتلا به ام اس یادآور شد: بیماری ام اس به همراه بیماری‌های متابولیک، پروانه‌ای و اوتیسم از جمله بیماری‌های خاص است که امسال برای بهبود دریافت خدمات درمانی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون به نظر می‌رسد اعتبارات تعیین شده در بودجه 97 برای حوزه سلامت می‌تواند مشکلات تمام بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج را نیز برطرف کرده و به تسهیل روند ارائه خدمات درمانی به این بیماران کمک کند.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، بودجه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: