کد خبر: ۱۸۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 28
امروزه بی‌خوابی یا پریدن از خواب برای برخی افراد به معضلی بزرگ تبدیل شده است که این موضوع خستگی مداوم را برای فرد بی‌خواب به همراه دارد.

شفا آنلاین>سلامت>یک پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه امروزه بی‌خوابی<insomnia> یا پریدن از خواب برای برخی افراد به معضلی بزرگ تبدیل شده است راهکارهایی ساده برای درمان این معضل ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین:داوود حاجی‌محمدخانی پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: امروزه بی‌خوابی یا پریدن از خواب برای برخی افراد به معضلی بزرگ تبدیل شده است که این موضوع خستگی مداوم را برای فرد بی‌خواب به همراه دارد.

وی ادامه داد: برای درمان کم‌خوابی یا بی‌خوابی اول باید علت بروز آن را تشخیص داد؛ این عارضه بیشتر در میان افرادی که مغزشان دارای درجه حرارت بالایی است نمود پیدا می‌کند.

حاجی‌محمدخانی با اشاره به اینکه افرادی که دچار استرس و مسائل سلسله اعصاب هستند بیشتر در معرض بی‌خوابی یا پریدن از خواب قرار می‌گیرند، افزود: افراد بی‌خواب یا کم‌خواب باید جوشانده چند برگ کاهو را قبل از خواب مصرف کنند؛ این افراد همچنین باید از مصرف غذاهایی با طبع گرم در وعده شام به خصوص قبل از خواب پرهیز کنند.

این پژوهشگر طب سنتی تأکید کرد: افراد برای داشتن یک خواب راحت در شب باید تلاش کنند در روز نخوابند تا خواب شان در شب عمیق و موثر باشد.

وی اظهار کرد: اگر افراد مشکلات خلط پشت حلق را برطرف کنند و استرس‌های عصبی‌شان را با دارو درمان کنند به خوبی می‌توانند یک خواب راحت را در شب تجربه ‌کنند.

حاجی‌محمدخانی ادامه داد: چرب کردن پشت سر با روغن‌های خنک مانند کدو و همچنین مصرف جوشانده‌هایی مانند تخم کاهو، کدو و گشنیز در درمان این بیماری موثر است.

وی یادآور شد: افراد کم‌خواب باید در مصرف جوشانده تخم کاهو و گشنیز زیاده‌روی نکنند تا دچار ضعف عمومی و سستی‌ آنها نشود.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار