کد خبر: ۱۸۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
تحقیقی در سال 2016، نشان داد کاهش کارآیی ناشی از اختلال خواب، سالانه 411 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>بیش از ۳۵ درصد از بزرگسالان این کشور، خواب شبانه کافی ندارند. ما بیشتر مواقع، علی‌رغم تلاش‌مان برای داشتن خواب ۷ تا ۸ ساعت توصیه شده شبانه، نمی‌توانیم به خوبی بخوابیم و کارآیی‌مان در روز بعد به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین،تحقیقی در سال 2016، نشان داد کاهش کارآیی ناشی از اختلال خواب، سالانه 411 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد می‌کند.

 تاکنون صدها راهنمایی در خصوص داشتن خواب شبانه کافی ارائه شده اما هیچ کدام از آنها در مورد روز بعد از تجربه بدخوابی، توصیه‌ای ارائه نداده‌اند. اما اکنون متخصصان روش‌هایی توصیه کرده‌اند که می‌توانید روز بعد از کم خوابی شبانه را به خوبی بگذرانید.

پرهیز از چرت زدن
یکی از بدترین کارهایی را که معمولا بعد از یک بدخوابی شبانه می‌توان انجام داد، چرت زدن است. هنگام چرت زدن ممکن است به خواب عمیق رفته و مرحله خواب REM عمیق‌تری را تجربه کنید که این مساله باعث سست‌تر شدن شما می‌شود. در حقیقت پس از بدخوابی شبانه، باید تغییر بسیار کمی در برنامه روزمره داده و سر ساعت همیشگی از رختخواب بیرون آمد.

نور طبیعی روز
قرار دادن چشم ها در معرض نور طبیعی، به محض بیدار شدن، به مغز پیام تمام شدن زمان خواب را می‌رساند. نور طبیعی روز از ترشح هورمون خواب، ملاتونین، می‌کاهد و ترشح هورمون سروتونین را که برای تنظیم حال روحی خوب مناسب است، افزایش می‌دهد. بنابراین قدرت تمرکزتان روی امور زندگی تان نیز افزایش می‌یابد.

حمام آب سرد
آب سرد صبحگاهی باعث می‌شود مغزتان به سرعت به کار افتد. وقتی آب خنک با پوست تان برخورد می‌کند، واکنش طبیعی آن، تنفس عمیق‌تر است و افزایش اکسیژن موجب بهبود گردش خون(blood circulation) در بدن می‌شود. خون در کل اندام ها با سرعت بیشتری حرکت می‌کند و عملکرد مغز بهبود می‌یابد.

پرهیز از کافئین
اگرچه به نظر می‌رسد کافئین می‌تواند جلوی سستی بدن را بگیرد، اما مصرف آن صبح هنگام به دلیل بالا بودن ترشح هورمون کورتیزول، چندان مناسب نیست. هورمون کورتیزول باعث می‌شود، احساس بیداری بیشتری کنید. اما کافئین، تولید این هورمون را سرکوب کرده و در ریتم طبیعی بدن اختلال ایجاد می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: