کد خبر: ۱۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 28
یاسر نژادی متخصص ارتوپد: در تعویض مفصل زانو اول از همه سن بیمار در نظر گرفته می‌شود؛ باید به گونه ای باشد که فرد تمام معیارهای تعویض را داشته باشد و آرتروز به حدی پیشرفت کرده باشد که با دارو جواب ندهد.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپد با اشاره به سن مناسب جراحی زانو از عوارض پنهان تعویض مفصل زانو برای افراد خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،یاسر نژادی متخصص ارتوپد در خصوص تعویض مفصل زانو اظهار کرد: در تعویض مفصل زانو اول از همه سن بیمار در نظر گرفته می‌شود؛ باید به گونه ای باشد که فرد تمام معیارهای تعویض را  داشته باشد و آرتروز به حدی پیشرفت کرده باشد که با دارو جواب ندهد.

 این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه در تعویض مفصل زانو ۱۵ سال امید به زندگی بیمار بیشتر می‌شود،گفت:  زمانی که فرد مفصل زانو را تعویض می‌کند، ۱۵ سال زانو جدید برای او کار می‌کند و در نتیجه امید به زندگی در فرد بیش از گذشته می‌شود.

نژادی با بیان اینکه حداقل سنی که فرد می‌تواند برای تعویض مفصل زانو داشته باشد ۶۰ سال است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هر زانو 15 سال عمر می‌کند فرد باید بالای 60 سال داشته باشد که بعد از گذشت 14 سال بتوانند دوباره تعویض شود.
عوارض تعویض مفصل زانو 

وی با اشاره به اینکه از دیگر عوارض تعویض مفصل زانو، اشتباهات جراح است گفت: ممکن است سايز پروتز مناسب نباشد، استخوان در زمان عمل شکافته شود و یا در حین عمل جراحی زانو در حالت صاف بوده و  فشرده نباشد که برای فرد مشکل ساز می شود.

این متخصص ارتوپد با تاکید بر اینکه از عوارض تعویض مفصل می‌توان به عفونت اشاره کرد، گفت:  در مفصل زانو به دلیل اینکه فضای بسته عمل می‌شود باید دقت در جراحی چند برابر باشد؛ عفونت در زانو مانند سایر اعضای بدن بوده که در صورت پیشرفت خطرناک است.

 نژادی افزود: یکی دیگر از عوارض تعویض مفصل زانو  بحث برش استخوان است که باید دقت بیشتری در آن شود؛ اگر وزن‌گذاری زاویه‌های تراش استخوان مناسب نباشد، یک طرف بدن استعلاک طبیعی نداشته باشد و یا پا کاملا صاف نباشد و كج بماند در دامنه حرکت مفصل زانو محدودیت ایجاد می‌کند.
تعویض مفصل زانو  به افراد زیر ۶۰ سال توصیه نمی‌شود

وی با بیان اینکه تعویض مفصل زانو  به افراد زیر ۶۰ سال توصیه نمی‌شود، مطرح کرد: شاخص‌ترین مشکلات تعویض مفصل عفونت، شل شدگی پروتز و دررفتگی است؛ اگر زمان عمل بافت مناسب نباشد ممکن است زانو در برود و مشکلات بعدی به همراه دارد.

این متخصص ارتوپد با تاکید بر اینکه افراد کمتر از 60 سال باید تا رسیدن سن به 60 در تعویض مفصل صبر کنند، گفت: افرادی را داریم که بیش از سن طبیعی‌ از زانوهای خود استفاده کرده‌اند؛ این افراد باید صبر کنند تا سن شناسنامه‌ای  با سن زانوها یکی شود، اگر سن طبیعی فرد ۵۰ سال و کارکرد زانو به ۶۰ سال نزدیک است، فرد باید صبر کند تا سن طبیعی آن به ۶۰ برسد و سن طبیعی با کارکرد زانو یکی شود که در غیر  این صورت با مسکن و روش‌های ترمیم درد زانو را کاهش می‌دهیم.

 نژادی با بیان اینکه در بیشتر موارد به صورت جداگانه زانوها را عمل می‌کنند چرا که برای سلامت فرد بهتر است؛ افزود: بسیاری از افراد برای اینکه به یک باره عمل جراحی را انجام دهند درخواست عمل 2زانو را دارند اما در این صورت عوارض بیشتری برای فرد دارد و درد بیشتری را باید تحمل کند.
عوامل موثر در تعویض مناسب مفصل زانو

وی در خصوص عوامل موثر در تعویض مناسب مفصل زانو بیان کرد: این عمل دقت بیشتری نسبت به جراحی‌های دیگر دارد؛ وسایل باید استریل باشد و تعداد افراد حاضر در اتاق عمل کم باشد، چرا که زانو یک محیط بسته است و عفونت در داخل آن به سرعت رشد می‌کند و برای بیمار مضر است.

این متخصص ارتوپد با  بیان اینکه بهترین کار در بیماری که مفصل زانو را تعویض کرده، فیزیوتراپی مناسب است، گفت: افراد باید وزن عضلات خود را کاهش دهند؛ به زندگی با ورزش عادت کنند و بعد زانو را تعویض کنند چرا که در این صورت بهتر می‌توانند از فواید تعویض مفصل زانو استفاده کند.

نژادی یادآور شد: بهترین وسیله برای کاهش وزن ورزش است؛ با پیشرفتی که پروتز مصنوعی در حال حاضر کرده در زندگی فرد تاثیر گذار بوده و نشاط زندگی را بیشتر می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، ارتوپد ، مفصل زانو
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
عالی عمل کردن منم بتید زنونم عمل بشه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار