کد خبر: ۱۸۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
تجمع پلاک یک نشانگر بدون علامت آلزایمر در مراحل اولیه است؛ مطالعات محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان می‌دهد داروهایی که یک پروتئین خاص به نام APOE را هدف قرار می‌دهند، ایجاد پلاک در مدل‌های حیوانی را به میزان پنجاه درصد کاهش می‌دهند.
شفاآنلاین>سلامت>محققان برای اولین بار موفق به حذف پلاک آمیلوئید (عامل اصلی آلزایمر و تخریب سلول‌های عصبی) از مغز موش‌های آزمایشگاهی شدند.
به گزارش شفاآنلاین،تجمع پلاک یک نشانگر بدون علامت آلزایمر در مراحل اولیه است؛ مطالعات محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان می‌دهد داروهایی که یک پروتئین خاص به نام APOE را هدف قرار می‌دهند، ایجاد پلاک در مدل‌های حیوانی را به میزان پنجاه درصد کاهش می‌دهند.

در این مطالعه موش‌هایی که با استفاده از مهندسی ژنتیک مستعد ایجاد پلاک و ابتلا به آلزایمر بودند، هفته ای یک بار آنتی بادی‌های مختلف را دریافت کردند. نتایج نشان می‌دهد تزریق آنتی بادی APOE سیستم ایمنی موش ها را فعال می‌کند و پروتئین APOE را از بین می‌برد. محققان پس از تزریق هفتگی این آنتی بادی به موش‌ها دریافتند میزان آمیلوئید به طور کلی در بدن این حیوانات کاهش یافته است.این مطالعه حیوانی اطلاعات ارزشمندی را در زمینه درمان بیماری آلزایمر پیش روی محققان قرار داده و نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.

بر اساس آمار مرکز بین المللی آلزایمر، در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد. در حال حاضر بیش از 5.7 میلیون نفر در آمریکا آلزایمر دارند و این عارضه ششمین علت مرگ و میر در آمریکا محسوب می‌شود. تا امروز هیچ درمان موثری برای کاهش پیشرفت این بیماری کشف نشده است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو چاقی، باریک شدن شریان کاروتید، افسردگی، سطح پایین تحصیلات، افسردگی، فشار خون بالا، کم تحرکی، استعمال دخانیات، سطح بالای اسید آمینه و دیابت نوع 2 را به عنوان مهمترین عوامل خطر آلزایمر برشمرده اند.
برچسب ها: سلامت ، آلزایمر ، پروتئین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: