کد خبر: ۱۸۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 25
نباید اجرای طرح تحول را ساده بگیریم چرا که عدم اجرای آن مشکلات بسیاری را در نظام سلامت ایجاد خواهد کرد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نباید اجرای طرح تحول را ساده بگیریم چرا که عدم اجرای آن مشکلات بسیاری را در نظام سلامت ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، منوچهر جمالی سوسفی با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌های حوزه سلامت چاره‌ای نداریم به غیر از اینکه طرح تحول سلامت را اجرا کنیم گفت: هم‌اکنون به این نکته اشاره شده که اجرای طرح تحول سلامت به اعتبارات زیادی نیاز دارد در حالی که این طرح با هدف کاهش هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان طراحی شده است.

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش هزینه ‌های حوزه سلامت این است که افرادی وجود دارند که بیش از یک دفترچه خدمات درمانی داشته یا از یک دفترچه بیش از یک نفر استفاده می‌کنند که این خود هزینه های بسیاری را به بیمه ها تحمیل می‌کند، بنابراین با اجرای پرونده الکترونیک سلامت(Electronic Health Record) می‌توان از این هزینه‌های اضافی ممانعت به عمل آورد.

وی با اشاره به موانع موجود در مسیر اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: اگر اجرای طرح تحول سلامت به همین روال پیش برود به سختی می‌توان در جهت تداوم اجرای آن اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: بی‌تردید طرح تحول سلامت طرح گسترده‌ای است که اجرای آن بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را برطرف می‌کند، بنابراین نباید اجرای آن را ساده بگیریم، چرا که عدم اجرای آن مشکلات بسیاری را در نظام سلامت ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه تداوم اجرای طرح تحول سلامت در گروی اجرای قانون برنامه ششم توسعه است تاکید کرد:هم‌اکنون باید شرایطی فراهم شود تا با اجرای قانون برنامه ششم توسعه که به راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت و اجرای طرح پزشک خانواده(family doctor) تاکید دارد به رفع موانع موجود در مسیر اجرای طرح تحول سلامت بپردازیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: