کد خبر: ۱۸۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند
شفاآنلاین>سلامت> شرکتی دانش‌بنیان موفق به تولید پانسمان‌هایی شده است که به کمک یک لایه آنتی بیوتیک و ماده ضدعفونی کننده زخم را ترمیم می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت (Development)کشور را رقم می‌زند.

یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید پانسمان‌هایی شده است که به کمک یک لایه آنتی بیوتیک و ماده ضدعفونی کننده به ترمیم زخم می‌پردازد که در مقایسه با نمونه سنتی و قدیمی‌اش بسیار کارآمدتر عمل می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این پانسمان دانش بنیان گفت:‌ در این پانسمان ماده موثر آنتی بیوتیک وجود دارد و با قرار دادن این پانسمان بر روی زخم می‌توان تاثیر فوق‌العاده آن را دید.

وی در خصوص مزایای کاربردی این پانسمان اظهار کرد: در این پانسمان ویژگی‌های ضدالتهاب وضد میکروبی قرار داده شده است و خاصیت آنتی بیوتیک درون آن قرار گرفته است و به دلیل وجود یونهای نقره‌ای که در این پانسمان وجود دارد باکتری ها اجازه رشد بر روی زخم را پیدا نمی‌کنند.

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این پانسمان کمک می‌کند تا ترمیم زخم با سرعت بالایی انجام شود و بی‌نیاز از بتادین و یا هرگونه ماده ضد عفونی کننده دیگری می‌توان زخم را پانسمان کرد.

پانسمانی که خود زمان تعویضش را می‌گوید

وی با بیان اینکه این پانسمان زمان تعویض را نشان می‌دهد، گفت: به دلیل آزادسازی یون نقره‌ای درون پانسمان رنگ الیاف از سبز تیره به سبز روشن تغییر پیدا می‌کنند و این تغییر رنگ نشان از زمان تعویض پانسمان دارد.

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این پانسمان اثر بخشی موثری دارد، یادآور شد: در بیمارستان‌های(Hospitals) سوختگی سراسر کشور از این پانسمان بهره برده‌اند و در مقایسه با نمونه خارجی که در بازار وجود داشت این پانسمان با قیمتی ارزان‌تر در دسترس همه قرار گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: