کد خبر: ۱۸۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
بیشتر رنگ موهای داخل بازار از ترکیبات شیمیایی برای ایجاد تغییر در رنگ موی افراد استفاده می‌کند. در بیشتر مواقع این مواد شیمیائی در طول فرایند تغییر رنگ مو، موجب آسیب‌دیدگی و مسمومیت مو می‌شوند.
شفا آنلاین>سلامت>  پژوهشگران با استفاده از گرافن موفق به ساختن نوعی رنگ موی جدید شده‌اند که با ایجاد یک پوشش دو میکرونی روی تارهای مو، رنگ آن را تغییر داده و برای مدت‌زمان قابل قبولی نیز دوام دارد. آزمایش‌های اولیه این محصول موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش شفا آنلاین:بیشتر رنگ موهای داخل بازار از ترکیبات شیمیایی<Food security> برای ایجاد تغییر در رنگ موی افراد استفاده می‌کند. در بیشتر مواقع این مواد شیمیائی در طول فرایند تغییر رنگ مو، موجب آسیب‌دیدگی و مسمومیت مو می‌شوند. در این میان باید توجه داشت که هر چه رنگ موی انتخاب‌شده، تیره‌تر باشد برای ایجاد تغییر رنگ، مواد شیمیائی و سمی بیشتری استفاده می‌شود. به‌تازگی دانشمندان برای یافتن راهی بهتر برای تبدیل موهای بور به سیاه از گرافن استفاده کرده‌اند. گرافن یک ماده از یک‌لایه‌ی اتمی کربن است که در دستگاه‌های الکترونیکی وانواع فعالیت‌های پزشکی استفاده می‌شود.

    روش کار این رنگ موی جدید به این صورت است که تارهای مو با لایه‌ای از گرافن به قطر ۲ میکرون پوشیده شده و برای مدتی نسبتاً طولانی و برابر با ۳۰ بار شستشو دوام دارد. این موضوع در حالی است که ضخامت موی انسان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرون است.

در این طرح تحقیقاتی، پژوهشگران با آماده‌سازی اکسید گرافن (یک‌شکل گرافن که شامل اضافه کردن برخی از اتم‌های اکسیژن و هیدروژن است) و ترکیب آن با نوعی ژل مخصوص توانستند نوعی رنگ موی جدید و بی‌خطر تولید کنند. در ادامه این ژل رنگ موی سیاه به موهای بلوند و طلائی اسپری شده و پس از خشک شدن آن ، نتیجه دلخواه به دست آمد. نکته جالب‌توجه در این رابطه، مدت‌زمان اندک تغییر رنگ موهای آزمایش‌شده است که طی ۱۰ دقیقه به نتیجه موردنظر دست پیدا کرد.

روش کار این رنگ موی جدید به این صورت است که تارهای مو با لایه‌ای از گرافن به قطر ۲ میکرون پوشیده شده و برای مدتی نسبتاً طولانی و برابر با ۳۰ بار شستشو دوام دارد. این موضوع در حالی است که ضخامت موی انسان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرون است.

پژوهشگران اعتقاد دارند این روش بسیار امن‌تر و مناسب‌تر از روش‌های رایج و فعلی تغییر رنگ مو بوده و اگرچه هنوز باید برای بهبود این روش مطالعات بیشتری انجام شود اما این نوع رنگ کردن مو قطعاً کم‌خطرتر از روش‌های فعلی که با دکلره کردن و سپس استفاده از رنگ‌های شیمیایی انجام می‌شود، خواهد بود.

لازم به توضیح است که هنوز امکان تهیه این نوع رنگ مو بر پایه گرافن در بازار وجود نداشته و این تحقیقات تنها در مرحله آزمایشگاهی هستند اما پژوهشگران امیدوارند به‌زودی امکان ارائه این محصول در بازارهای جهانی فراهم خواهد شد. در صورت تحقق این امر، یک نقطه قوت جانبی نیز علاوه بر عدم استفاده از مواد شیمیائی وجود دارد و آن نیز عدم واکنش گرافن نسبت به الکتریسیته است که به‌این‌ترتیب مشکل الکتریسیته ساکن و به هم ریختن مو در هنگام نزدیک شدن به حوزه‌های الکتریسیته ساکن  که می‌تواند براثر پوشیدن لباس‌های پشمی یا ... پدیدار شود، حل‌شده و موهای شما شکل و فرم خود را حفظ خواهد کرد. sciencemag

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: