کد خبر: ۱۸۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 15
بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان انجام‌شده است، افرادی که دارای مدل‌های شخصیتی خاصی هستند، بیشتر احتمال اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی را خواهند داشت.
شفا آنلاین>اجتماعی>  دانشمندان کشف کرده‌اند که مدل‌های شخصیتی افراد به‌شدت بر روی احتمال اعتیاد آن‌ها به شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار هستند و افراد بر اساس این نوع شخصیت‌ها ممکن است فعالیت بیشتر یا کمتری در شبکه‌های اجتماعی <Social Networks>داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین:تابه حالا فکر کرده‌اید که چرا برخی افراد به‌شدت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی معتاد هستند؟ شاید این امر را در محیط زندگی فرد جستجو کنید و شاید به دنبال دلیل‌های دیگر باشید ولی دانشمندان به‌تازگی کشف کرده‌اند که این اعتیاد، از مدل شخصیت فردی نشئت می‌گیرد.

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان انجام‌شده است، افرادی که دارای مدل‌های شخصیتی خاصی هستند، بیشتر احتمال اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی را خواهند داشت. یکی از این مدل‌های شخصیتی، روان رنجوری است که در آن فرد با مواجهه با احساسات منفی مانند فشار شدید، احساسی شدن بیش‌ازحد و عصبی بودن، نشانه‌های این مدل شخصیتی را بروز می‌دهند.

دیگر مدل شخصیتی، وجدان محوری است و سومین مدل شخصیتی مؤثر در اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی نیز تلاش برای کسب توافق و رضایت دیگران یا به‌اصطلاح توافق پذیری است. دانشمندان برای این تحقیقات، مدل‌های شخصیتی متفاوتی را طراحی کردند که در میان آن‌ها این سه مورد بیشترین اثر در اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی را داشتند.

یکی از کسانی که در نوشتن این مقاله نقش برجسته‌ای داشت، دانشمندی به نام ایزاک واقفی است که یک پروفسور در دانشگاه سیستم‌های اطلاعاتی بینگ همتون امریکا است. او درباره نیاز به این تحقیقات می‌گوید: «تا به امروز تحقیقات زیادی درباره نقش شخصیت در اعتیاد به مواد مخدر و الکل انجام‌شده بود ولی اعتیاد مدرن (شبکه‌های اجتماعی) موردبررسی قرار نگرفته بود.» thehealthsite



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: