کد خبر: ۱۸۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 12
سعید نمکی در آیین گرامیداشت دومین سالروز تاسیس انجمن اهدای عضو ایرانیان یادآوری کرد: در سازمان برنامه و بودجه بحث اهدای عضو را با نگاه پیشگیرانه دنبال می‌کنیم.
شفاآنلاین>سلامت>معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در تلاشیم سازمان های بیمه گر، پوشش بیمه‌ای پیوند عضو را برقرار کنند.

به گزارش شفاآنلاین،سعید نمکی در آیین گرامیداشت دومین سالروز تاسیس انجمن اهدای عضو ایرانیان یادآوری کرد: در سازمان برنامه و بودجه بحث اهدای عضو را با نگاه پیشگیرانه دنبال می‌کنیم.

به گفته وی، بیشتر متقاضیان دریافت عضو پیوندی، بیماران مزمنی اند که اگر بموقع مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گرفتند به این مرحله نمی‌رسیدند.

نمکی ادامه داد: به‌دلیل نقش مهم بیماری‌های غیرواگیر همچون فشار خون، دیابت و بیماری‌های متابولیک در تخریب و نارسایی اعضای حساس همچون کلیه، نخستین گام در سازمان برنامه و بودجه کشور ترغیب مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه درمان سرپایی و ادغام بیماری‌های غیرواگیر در شبکه بهداشتی درمانی کشور بود.
وی افزود: این امر می‌تواند با رسیدگی و تشخیص بموقع بیماری‌های مزمن و ناتوان کننده، آمار گیرندگان پیوند عضو را کاهش دهد.

این مقام ادامه داد: ماموریت دیگر ما در سازمان برنامه و بودجه این است که بتوانیم از مسیر قانونی، روی گواهینامه افراد، داوطلب بودن برای پیوند عضو ثبت شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهاردهم بهمن ماه در پاسخ به ایرنا گفت: در حوزه سلامت بدترین شاخص ها مربوط به مسائلی از قبیل چاقی، فشار خون، آلودگی های زیست محیطی، نشاط اجتماعی، پایین بودن نقطه جوش و عصبانیت، تصادف و سکته است و بهترین شاخص ها به حوزه پیوند عضو، سلول های بنیادی و درمان ناباوری مربوط می شود.
برچسب ها: سلامت ، پیوندعضو ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: