کد خبر: ۱۸۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 12
محققان علوم پزشکی در دانشگاه کوئین مری انگلیس اعلام کردند سطوح خونی یکی از مهم‌ترین مولکول‌های محافظت کننده بدن در بیماران قلبی هنگام صبح، اندک است و این عامل، یکی از دلایل بالا بودن شمار سکته‌ های قلبی در صبح است.
شفاآنلاین>سلامت>محققان علوم پزشکی در دانشگاه کوئین مری انگلیس اعلام کردند سطوح خونی یکی از مهم‌ترین مولکول‌های محافظت کننده بدن در بیماران قلبی هنگام صبح، اندک است و این عامل، یکی از دلایل بالا بودن شمار سکته‌ های قلبی در صبح است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر جسموند دالی و همکارانش می‌گویند هنگام صبح ضربان قلب افزایش می‌یابد که در نتیجه آن، سلول‌های خونی فعال می‌شوند و زمینه برای ایجاد لخته‌های خونی و در نتیجه، بروز حملات قلبی افزایش می‌یابد. در این بین، مولکول‌های واسطه‌ای خاص که به دستگاه ایمنی کمک می‌کنند و به SPM موسومند در واقع محافظ بدن از این روند هستند ولی در بیماران قلبی، سطح خونی این مولکول‌ها هنگام صبح کاهش می‌یابد که زمینه ساز حملات قلبی خواهد بود. نتایج این مطالعه که بر روی هفت بیمار قلبی انجام شده است در شماره اخیر نشریه تحقیقات گردش خون Circulation Research منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، حمله قلبی یا سکته قلبی یا انفارکتوس قلبی (Myocardial infarction) اصطلاحی است که به آسیب عضله قلب در زمینه انسداد عروق خونرسان کرونر قلب پیش می‌آید. این حالت عموما به صورت حاد اتفاق افتاده، در عروق کرونری که معمولا قبلا یک تنگی متوسط یا شدید داشته، به دلیل تجمع پلاکت‌ها و ایجاد لخته به طور کامل انسداد می‌یابد بروز می‌کند بعد از انسداد رگ و نرسیدن خون به عضله قلب بیمار دچار علایمی می‌شود که ناشی از ایسکمی یا عدم خونرسانی به عضله می‌باشد. عمده علایم بالینی بصورت زیر است:

درد فشارنده و یا سوزشی پشت جناغ قفسه سینه که به نیم سینه چپ گا‌ها هر دو نیم سینه و یا راست انتشارمی یابد عموما بیمار احساس فشردگی سینه یا سنگینی سینه و یا کمبود هوا و خفگی دارد این درد می‌تواند به بازوی چپ و گردن و فک تحتانی نیز منتشر شود. تنگی نفس ناگهانی توام با احساس خفگی و سنگینی سینه که می‌تواند به همراه تعریق تپش قلب و حالت تهوع نیز باشد.
برچسب ها: سلامت ، پزشکی ، بیماران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: