کد خبر: ۱۸۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 11
بر اساس قراردادی که در ماه فوریه صادر شد هر سال حقوق حدود ۲۰ هزار نفر از پزشکان متخصص و عمومی این ایالت بین ۱.۴ تا ۱.۸ درصد افزایش می‌یابد
شفا آنلاین>سلامت>تعداد قابل توجهی از پزشکان و دانشجویان پزشکی در ایالت "کبک" کانادا در اقدامی غیرمعمول با رد پیشنهاد افزایش دستمزدهایشان به نفع بیماران و کمک به بهبود مراقبت‌ از آنها موجب شگفتی جهانیان شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، بر اساس قراردادی که در ماه فوریه صادر شد هر سال حقوق حدود ۲۰ هزار نفر از پزشکان متخصص و عمومی این ایالت بین ۱.۴ تا ۱.۸ درصد افزایش می‌یابد.

این در حالی است که بیش از ۷۰۰ پزشک متخصص و عمومی با امضای عریضه‌ای از افزایش دستمزدهایشان امتناع کرده و خواستار اختصاص این بودجه اضافی به ارائه خدمات مراقبتی بیشتر و بهتر به بیماران شده‌اند. این گروه از پزشکان به شدت از دسترسی عمومی به مراقبت‌های بهداشتی حمایت می‌کنند.

بر اساس این قرارداد، این ایالت که بیشتر کمک هزینه حقوقی پزشکان را تامین می‌کند تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱.۵ میلیارد دلار کانادا بیشتر بدست خواهد آورد که به اعتقاد اتحادیه‌هایی که نماینده پزشکان کبک هستند این توافق منصفانه است.

اما از حدود ۲۰ هزار پزشکی که در ایالت کبک فعالیت دارند بیش از ۷۰۰ نفر با افزایش حقوق خود مخالفت کرده‌اند و تعداد امضاها در عرض چند هفته از ۲۵۰ امضا به ۷۰۰ امضا افزایش یافته است. درخواست این پزشکان برای توزیع منصفانه‌تر بودجه دولتی در شرایطی مطرح شده که سیستم مراقبت‌های بهداشتی این ایالت تحت بررسی شدید است.

در عین حال گزارشی مستقل از کمیسیون سلامت و رفاه کبک نشان داد که حقوق پزشکان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ دو برابر شده در حالیکه ساعات اختصاص یافته به بیماران توسط آنها کاهش یافته است.

در این بین پرستاران این ایالت در حال مبارزه برای بهبود شرایط کار و حقوق خود هستند. پزشکان با توجه به شرایط بد سایر کارکنان مراکز بهداشتی خواسته‌اند منابع مالی به جای افزایش حقوق پزشکان صرف کارکنان سیستم مراقبت بهداشتی و ارائه خدمات بهداشتی مطلوب‌تر به مردم این ایالت شود.

اتحادیه پزشکان کبک در مورد مخالفت با افزایش حقوق بطور عمومی اظهار نظر نکرده است. در کانادا، مراقبت‌های بهداشتی عمومی است و به صورت ایالتی اداره می‌شود که باعث می‌شود حقوق پزشکان در هر ایالت متفاوت باشد.

در حالیکه متوسط درآمد پزشکان کبکی نسبت به پزشکان دیگر ایالت‌های کانادا کمتر است مخالفت آنها با افزایش حقوق‌هایشان شگفتی‌ساز شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: