کد خبر: ۱۸۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 12
افرادی که در اقیانوس شنا می‌کنند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های گوش و ناراحتی‌های دستگاه گوارش هستند.
       

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>یک مطالعه فراگیر در مقیاس بزرگ نشان داده است افرادی که در اقیانوس شنا می‌کنند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف هستند. مطالعه‌ای که در دانشگاه انگلیسی اکستر (Exeter) انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که در اقیانوس شنا می‌کنند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های گوش و ناراحتی‌های دستگاه گوارش <Gastrointestinal Disorders>هستند.

به گزارش شفا آنلاین:این مطالعه فراگیر در مقیاس بزرگ این فرضیه را مطرح می‌کند که آلودگی دریایی، یکی از عوامل مهم افزایش خطر ابتلای شناگران به بیماری‌های مختلف است. این پژوهش شامل بررسی 19 مطالعه و در مجموع 120 هزار نفر از کشورهای مختلف با درآمد بالا، از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند بود. نتایج قابل توجه نشان داد افرادی که در آب دریا شنا می‌کنند، دو برابر احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های عمومی گوش و 29 درصد احتمال بیشتر برای ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش، در مقایسه با کسانی که در معرض آب دریا قرار نگرفته‌اند، دارند.
آنه لئونارد، یکی از پژوهشگران این مطالعه توضیح می‌دهد: در کشورهای پردرآمد مانند انگلیس، این فرض وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری حاصل از گذراندن وقت در دریا وجود ندارد. با این حال، مطالعه ما نشان می‌دهد که صرف وقت در دریا باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های گوش و اختلالات سیستم گوارش مانند درد معده و اسهال می‌شود. ما فکر می‌کنیم که این موضوع نشان می‌دهد که آلودگی هنوز مسئله‌ای است که شناگران را حتی در ثروتمندترین کشورهای جهان تهدید می‌کند. به رغم ماهیت سیستماتیک این تجزیه و تحلیل، محدودیت‌های زیادی برای نتایج حاصل از این بررسی وجود دارد. تعریف در معرض آب دریا قرار گرفتن در میان مطالعات گنجانده شده است، بنابراین هیچ گونه تعریف مشخصی از میزان قرار گرفتن در آب دریا یا چگونگی آن وجود ندارد. تنها یک مطالعه در این بررسی شامل تجزیه و تحلیل نمونه‌های آب بود و مشخص کرده بود که این بیماری‌ها به طور واضح در آب دریا وجود دارند.
اما این اولین مطالعه از این نوع از دانشگاه «اکس‌تر» نیست. در ماه ژانویه یک گروه گزارش داد که موج‌سوارانی که به طور منظم در آب‌های ساحلی انگلیس موج‌سواری می‌کنند، سه برابر بیشتر احتمال دارد که یک باکتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک موسوم به ای‌.کولی (E. coli) در روده خود داشته باشند. در این مطالعه فرض شده است که موج‌سواران، به عنوان گروهی که حجم بیشتری از آب دریا را نسبت به شناگرهای معمولی می‌بلعند، بیشتر در معرض مواجهه با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک هستند که از منابع مختلفی از جمله محصولات کشاورزی تحت درمان با کود و فاضلاب شهری در آب دریا موجود هستند.
ویل گیز، سرپرست این مطالعه بیان کرد که هدف از این تحقیق این نیست که مردم را از شنا در اقیانوس بترساند، چرا که شنا کردن در اقیانوس با تاثیرات مثبت زیادی بر آمادگی جسمانی و سلامتی هم همراه است. این تحقیق در واقع هشداری است برای اطلاع‌رسانی بیشتر به افراد آسیب‌پذیر و مستعد ابتلا به بیماری‌های خاص که مراقب سلامتی خود باشند. وی افزود: اگر چه اکثر مردم بدون درمان پزشکی از عفونت‌ها بهبود می‌یابند، اما این خطرات می‌تواند برای افراد آسیب‌پذیر مانند سالمندان و کودکان، یا افرادی که سابقه بیماری دارند، جدی‌تر باشد. کارهای زیادی برای تمیز کردن آبهای ساحلی انجام شده است، اما شواهد ما نشان می‌دهد هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود. سپید
Gizmag

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: