کد خبر: ۱۸۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 12
استفاده از فناوری‌های «فریز کردن» در سال 2017 هفت درصد افزایش داشته است. این فناوری شامل تکنیک‌هایی است که از دمای سرد و بدون جراحی برای کاهش چربی استفاده می‌کنند.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>به‌آسانی می‌توان باعث افزایش چربی بدن شد، اما از دست دادن همین چربی کار بسیار سختی است. به‌عبارت‌دیگر، چاق شدن آسان‌تر از لاغر شدن یا کاهش وزن است. داده‌های اخیر نشان می‌دهند که آمریکایی‌های زیادی در حال روی آوردن به روش‌ها غیر جراحی کاهش چربی<Fat Reduction> هستند، اگرچه همچنان درصدی از آمریکایی‌ها تحت شیوه‌های جراحی تهاجمی قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین:گزارش سالانه جامعه جراحان پلاستیک آمریکا (America- Society of Plastic Surgeons; ASPS) نشان می‌دهد که تکنیک‌های غیرتهاجمی «شکل‌دهی بدن» همچون امواج فراصوت، پرتو مادون‌قرمز، دروهای تزریقی و درمان‌های وکیوم ماساژ از معروفیت بسیاری در بین مردم آمریکا برخوردار شده‌اند.
این گزارش جدید نشان می‌دهد که استفاده از فناوری‌های «فریز کردن» در سال 2017 هفت درصد افزایش داشته است. این فناوری شامل تکنیک‌هایی است که از دمای سرد و بدون جراحی برای کاهش چربی استفاده می‌کنند. بر اساس این گزارش سالانه استفاده از درمان‌های سلولیت به کمک لیزر نیز در سال 2017 تا 19 درصد افزایش‌یافته است.
دکتر جفری جانیس، رئیس جامعه جراحان پلاستیک آمریکا می‌گوید: «چربی ناخواسته چیزی است که بسیاری از آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.» او اضافه می‌کند: «بیماران از اینکه گزینه‌های زیادی پیش روی آن‌ها هستند ابراز قدردانی می‌کنند، چون درنهایت خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند که از کدام روش برای کاهش چربی خود استفاده کنند.»
این گزارش سالانه نشان می‌دهد که امروزه درصد بیشتری از آمریکایی‌ها به روش‌های درمانی زیبایی روی آورده‌اند. به‌طورکلی، در سال 2017 حدوداً 17.5 میلیون جراحی زیبایی و روش‌های زیبایی غیرتهاجمی انجام‌شده است که در مقایسه با سال 2016 این میزان 2 درصد افزایش داشته است.
البته این را باید گفت که تکنیک‌های جراحی برداشت چربی همچنان مورداستفاده قرار می‌گیرند و جراحی زیبایی تامی تاک (جراحی شکم) رواج دوباره یافته است.
جامعه جراحان پلاستیک آمریکا خاطرنشان می‌کند که در سال 2016 جراحی تامی تاک یا جراحی شکم جزو 5 جراحی پلاستیک معروف در میان مردم نبوده است. اما در سال 2017 با انجام بیش از 2000 جراحی تامی تاک این جراحی پلاستیک جزو 5 جراحی پلاستیک معروف در میان مردم شده است.
دکتر جانیس می‌گوید: «یک کاتنور شکم بهبودیافته چیزی است که بسیاری از ما برای آن تلاش می‌کنیم، اما برای بعضی از بیمارها تنها از طریق رژیم غذایی و تمرین بدنی کانتور شکم امکان‌پذیر نیست.» او توضیح می‌دهد: «سن، بارداری و تغییرات چشمگیر وزن می‌توانند هم روی پوست و هم عضله‌های اساسی بدن اثر بگذارند. در یک جراحی تامی تاک که توسط یک جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی انجام می‌شود، چربی و پوست اضافی برداشته می‌شوند و عضله‌های تضعیف‌شده یا جداشده‌ترمیم می‌شوند تا یک شکل شکم با ظاهر مناسب خلق کنند.»
بر اساس این گزارش جدید جراحی‌های زیبایی قدیمی نیز همچنان محبوبیت خود را دارند. از میان 1.8 میلیون جراحی پلاستیکی که سال قبل انجام گرفت 5 جراحی معروف شامل موارد زیر بودند:
بزرگ کردن سینه (300378 مورد که 3 درصد بیشتر از سال 2016 است.)
لیپوساکشن (246354 مورد که 5 درصد بیشتر از سال 2016 است.)
جراحی بینی (218924 مورد که 2 درصد کمتر از سال 2016 است.)
جراحی پلک چشم (209571 مورد که تقریباً برابر با تعداد جراحی‌های پلک در سال 2016 است)
تامی تاک (129753 مورد که 2 درصد بیشتر از سال 2016 است.)
جامعه جراحان پلاستیک آمریکا می‌گوید که از سال 2000 تعداد موارد استفاده از جراحی‌های کم تهاجمی سه برابر افزایش‌یافته است. در سال گذشته 15.7 میلیون نفر از مردم آمریکا تحت جراحی‌های کم تهاجمی قرار گرفتند.5 جراحی غیرتهاجمی یا کم تهاجمی معروف سال 2017 شامل موارد زیر بودند:
بوتاکس (7.2 میلیون مورد که دو درصد بیشتر از سال 2016 است.)
پرکننده‌های بافت نرم (2.7 مورد که 3 درصد بیشتر از سال 2016 است.)
لایه‌برداری شیمیایی (1.4 مورد که 1 درصد بیشتر از سال 2016 است.)
لیزر مو (1 میلیون مورد که 2 درصد کمتر از سال 2016 است.)
میکرودرم ابریژن (740287 مورد که 4 درصد کمتر از سال 2016 است.)
یک تغییر بزرگ دیگر این است که جراحی‌های کاهش سایز سینه دوباره در حال رونق هستند. به گزارش جامعه جراحان پلاستیک آمریکا، پس‌ازآنکه در سال 2016 جراحی‌های کاهش سایز سینه 4 درصد کاهش یافتند، این نوع جراحی در سال 2017،11 درصد افزایش یافت.
دکتر جانیس می‌گوید: «جراحی‌های کاهش سایز سینه از جراحی‌هایی هستند که بیماران بیشترین رضایت را از آن‌ها دارند، چون کاهش سایز سینه ناشی از این جراحی‌ها به‌طور مثبتی کیفیت زندگی یک زن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نوع از جراحی هم به نگرانی‌های زیبایی و به هم نگرانی‌های عملی یک زن می‌پردازد.»
در پایان باید گفت که خوشبختانه مردم برای کاهش چربی شکم خود در حال روی آوردن به شیوه‌های غیر جراحی یا جراحی‌های کم تهاجمی هستند، هرچند همچنان نیز بعضی از روش‌های جراحی تهاجمی به ‌وفور انجام می‌گیرند. اما بهتر است که فرد حتی‌الامکان سعی کند که با روش‌های طبیعی همچون ورزش و رژیم‌های غذایی مناسب چربی شکمی خود را کاهش دهد.سپید

WebMD

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: