کد خبر: ۱۸۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تاکید کرد که تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شایع نشده است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تاکید کرد که تاکنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شایع نشده است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمدمهدی گویا در نشست تدوین برنامه‌های بهداشتی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به تشدید نظام مراقبت از بیماری‌ها در مناطق زلزله‌زده و همچنین اقدامات انجام شده در جهت تامین بهداشت این مناطق، گفت: نیروهای بهداشتی مستقر در این مناطق در تلاش هستند تا وضعیت موجود را کنترل کرده و این مناطق هرچه سریع‌تر به شرایط پایدار بهداشتی برسند. کنترل جدی سلامت آب آشامیدنی از سوی نیروهای بهداشتی انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی در خصوص بیماری‌های منتقله از این طریق وجود ندارد.

گویا تصریح کرد: خوشبختانه به دنبال اقدامات و کنترل‌های صورت گرفته تاکنون همه‌گیری بیماری‌های منتقله از طریق آب را در مناطق زلزله‌زده نداشته‌ایم، اما وزارت بهداشت کماکان نگرانی‌های خود را از این بابت دارد و بر همین اساس کنترل‌های بهداشتی بویژه در مورد منابع آب به صورت جدی در دستور کار نیروها است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر کنترل منابع آب و کلرزنی آنها، افزود: در همین راستا میزان کلر آب، از منبع تا زمانی که به دست مردم برسد، در مقاطع مختلف اندازه گیری و کنترل می شود تا از حد مجاز کمتر نباشد.

گویا ضمن تقدیر از تلاش پرسنل بهداشتی مستقر در مناطق زلزله‌زده جهت رصد بیماری‌ها و کنترل موارد بهداشتی، گفت: به دنبال اقدامات انجام شده تاکنون موردی از همه‌گیری در زمینه عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های منتقله از آب در مناطق زلزله‌زده نداشتیم و این ثمره تلاش تعداد زیادی از نیروهای بهداشتی است که در مناطق مستقر بوده و مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند.

 گویا  اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در مناطق زلزله‌زده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه اجرای برنامه سیستماتیک و عزم جدی مسئولان دانشگاه مانع از شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما و افزایش شیوع برخی بیماری‌ها در این فصل در منطقه، گفت: اقدامات موثری در این خصوص در مناطق زلزله‌زده پیش بینی شده که اعزام تیم کارشناسی معاونت بهداشت وزارت بهداشت جهت بررسی منطقه و ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا، سالک و سایر بیماری‌هایی که در فصل گرما امکان شیوع آن افزایش می‌یابد و همچنین راه‌های کنترل جوندگان و پشه در منطقه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های منتقله ناشی از آن از جمله این اقدامات است.

وی افزود: در فصل گرما اجرای یک سری اقدامات در این مناطق ضروری است و تمامی امکانات و داروهای مورد نیاز به طور کامل در منطقه فراهم شده و امیدواریم بتوانیم این فصل گرم را به  سلامت پشت سر بگذاریم.

برچسب ها: سلامت ، کرمانشاه ، زلزله
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: