کد خبر: ۱۸۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
برای اینکه در مقابل مشکلات طرح تحول سلامت بایستیم به هم‌اندیشی نیاز است، وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کالای قاچاق تصمیم گرفتند تا تعدادی از کالاها از تاریخ 97.1.1 بدون برچست اصالت ارائه نشود.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس اتحادیه‌های اصناف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور گفت: برای اینکه در مقابل مشکلات طرح تحول سلامت بایستیم به هم‌اندیشی نیاز است، وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کالای قاچاق تصمیم گرفتند تا تعدادی از کالاها از تاریخ 97.1.1 بدون برچست اصالت ارائه نشود.

به گزارش شفاآنلاین، فراهانی رئیس اتحادیه‌های اصناف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور در همایش هم‌اندیشی تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ایران گفت: امیدواریم همکاری و همدلی میان صنوف تجهیزات و علوم آزمایشگاهی ادامه پیدا کند. برای اینکه در مقابل مشکلات طرح تحول سلامت بایستیم به هم‌اندیشی نیاز است، وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کالای قاچاق تصمیم گرفتند تا تعدادی از کالاها از تاریخ 97.1.1 بدون برچست اصالت ارائه نشود.

فراهانی در ادامه گفت: خریداران باید کالا را با برچسب اصالت دریافت کنند و اگر برچسب نداشته باشد کالا قاچاق محسوب می‌شود . از طرفی در بعضی فروشگاه‌ها تعدادی از کالاها موجود است که پیش از سال 97 خریداری شده و برچسب اصالت کالا ندارد. اگر کالاهایی که 6 ماه فرصت عرضه دارند ولی باقی مانده است باید لیست آن تهیه و به اتحادیه ارسال شود تا ما ستاد مبارزه با قاچاق کالا را مطلع کنیم. 

رئیس اتحادیه‌های اصناف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور گفت: مسئله دیگر ما طلبی است که از شبکه بهداشت و درمان داریم، ما با مراجعه به وزیر بهداشت در ارتباط با تسویه حساب صحبت کردیم که وزیر گفتند مشکل اصلی بیمه‌ها هستند و بیمه‌ها باید مطالبات را پرداخت کنند.

وی گفت: مشخص شد وزارت بهداشت نیز پیگیر مطالبات است ولی بیمه‌ها هم توانایی پرداخت آن را ندارند. همچنین قول داده شد که تا 25 اسفند ماه بدهی سال 95 به حساب‌ها واریز شود. به طور مثال بیمه ایران به شبکه بهداشت و درمان بدهکار است و این مسائل مانند زنجیر بهم پیوسته از پرداخت بدهی‌ها جلوگیری می‌کند. 

فراهانی اضافه کرد: بنده شاهد هستم وزیر بهداشت پیگیر مطالبات هستند، بنده به وی گفتم در ایام عید شرکت‌ها باید مطالبات کارمندان را پرداخت کنند که وزیر بهداشت گفت من از شما بیشتر پیگیر بدهی‌ها هستم ولی ابتدا باید بدهی به ما پرداخت شود تا ما بدهی شما را پرداخت کنیم. 

وی گفت: آقای نوبخت گفته بود که 7 هزار میلیارد تومان بودجه وارد طرح تحول سلامت خواهد شد که امیدواریم بخشی از این مبلغ به تجهیزات پزشکی و علوم پزشکی وارد شود.

فراهانی افزود: ما در خصوص قیمت گذاری کالاها به آقای اصغری مراجعه کردیم و گفتیم که فروش محصولات ما را با ضرر همراه می‌کند و وی به ما گفتند که تجهیزات را نفروشید. حال سوال اینجاست که اگر کالاهای درمانی را نفروشیم بیمار چه کند.ما اجازه ندادیم کوچکترین خلاء در بخش تجهیزات پزشکی باشد ولی وقتی توان تولید نداشته باشیم دیگر هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. 

فراهانی اظهارداشت: طبق ماده‌های 89-90 و 91 قانون نظام صنفی اتحادیه تجهیزات پزشکی می‌تواند پیگیر مطالبات خود باشد، امیدواریم با همکاری حوزه تجهیزات پزشکی در کنار وزارت بهداشت به عنوان همکار قرار بگیریم و کالای با کیفیت تولید کنیم تا شبکه بهداشت و درمان دچار مشکل نشود.

رئیس اتحادیه‌های اصناف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی کشور بیان کرد: ما باید مشکلات تولیدکنندگان را از سر راه برداریم، تولید، بیکاری را از بین می‌برد و صادرات بالا می‌رود به شرط اینکه کیفیت بالا باشد. همچنین کالاهای تولیدی کشور ما از کالاهای چینی کیفیت بسیار بالاتری دارد.

وی در پایان گفت: ما باید هزینه‌های تولید را پایین بیاوریم تا تولیدکننده قدرت رقابت داشته باشد همچنین اگر کالای تولیدشده به خودکفایی رسید واردات آن قطع شود ولی اگر خودکفا نشدیم کمبود واردات ضربه‌های سنگینی به ما وارد می‌کند.

برچسب ها: سلامت ، قاچاق ، تجهیزات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: