کد خبر: ۱۸۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 08
محسن عبدالله‌زاده در ارتباط با موضوع صنعت سلامت اظهار داشت: طی سال‌های اخیر صنعت سلامت درگیر بحران شده است و در این حوزه مشکلات فراوانی را شاهد بوده‌ایم.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل شرکت پخش دارو با اشاره به ایجاد بحران در صنعت سلامت گفت: طرح تحول سلامت به صورت یکجانبه در نظر گرفته شد و این مسئله مشکلات زیادی در حوزه سلامت به وجود آورده است.

به گزارش شفاآنلاین،محسن عبدالله‌زاده در ارتباط با موضوع صنعت سلامت اظهار داشت: طی سال‌های اخیر صنعت سلامت درگیر بحران شده است و در این حوزه مشکلات فراوانی را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه چنین مسائلی سبب شده که شرکت‌های صنعت پخش جلسات مشترک بیشتری برگزار کنند، گفت: در هر موضوعی که به صورت یکجانبه نگاه شود بحران ایجاد خواهد شد که در طرح تحول نظام سلامت از آنجایی که دید جامعی مدنظر نبود طرح دچار بحران شد.

مدیرعامل شرکت بهستان دارو با تاکید بر اینکه سلامت را نباید فقط در حوزه درمان و بهداشت دید،‌گفت: چرخه‌های صنعت سلامت و اشتغالزایی در آن بسیار گسترده است و باید تمام جوانب آن مدنظر باشد.

عبدالله‌زاده عنوان کرد: پزشکان، پرستاران و همه منابع انسانی ارائه دهندگان خدمت بوده و بیمارستان، درمانگاه و مطب از امکانات خصوصی و دولتی در حوزه سلامت به شمار می‌روند و تامین کنندگان نیازهای سلامت به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود.

وی بیان داشت: شغل‌های چرخه سلامت گسترده بوده و برخی تخصصی و تعدادی عمومی هستند که زنجیره دارو بسیار گسترده است و یکی از نخستین حلقه‌های این زنجیره شرکت‌های پخش دارو هستند.

این مدیرعامل شرکت پخش دارو گفت: در حال حاضر 68 شرکت پخش در کشور فعال است که چرخه اقتصاد آن به دلیل مشکلات در پرداخت‌ها و معوقات دچار چالش شده است که این مسئله زنجیروار تولید کنندگان و واردکنندگان دارو را نیز دچار مشکل می‌کنند.

عبدالله‌زاده گفت: پزشک، پرستار تامین کننده دارو و تجهیزات پزشکی نیز بر اساس این زنجیره دچار مشکل شده و به طور کلی صنعت سلامت با بحران مواجه است.

مدیرعامل شرکت پخش دارو خاطرنشان کرد: صنعت پخش بر اساس سیاستی که در پیش گرفته تلاش کرده همه اعضای چرخه سلامت را به هم نزدیک کند. بر همین اساس انجمن داروسازان، سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی، سندیکای وارد کنندگان داروهای انسانی و بازرگانان تجهیزات پزشکی و ... در کنار هم آمده تا اقدامات جامعی داشته باشند و با همفکری بتوان بخشی از مشکلات را کاهش داد.
برچسب ها: سلامت ، دارو ، شرکت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: