کد خبر: ۱۸۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 06
در راستای برنامه‌های آمایش سرزمینی، هیات امناهای دانشگاه‌های علوم پزشکی استانی می‌شوند و اعضای هیات امنا، ترکیبی از همه دانشگاه‌های استان خواهد بود
شفا آنلاین>سلامت>معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: در راستای برنامه‌های آمایش سرزمینی، هیات امناهای دانشگاه‌های علوم پزشکی استانی می‌شوند و اعضای هیات امنا، ترکیبی از همه دانشگاه‌های استان خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی‌اکبر حق‌دوست، در صد و چهارمین همایش روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تاکید بر اینکه، تداوم، ارتقا و نهادینه‌سازی طرح تحول سلامت در چارچوب برنامه ششم توسعه یکی از ارکان برنامه وزارت بهداشت در این دولت است، گفت: برای تحقق این مهم، برنامه‌ریزی در ایجاد یکپارچگی در اقدامات و هماهنگی بین معاونت‌های ستادی و عوامل اجرایی نقش کلیدی دارد.

وی در ادامه بر تسریع در تشکیل کمیته‌های فنی تاکید کرد و افزود: تلاش ما در سال جدید کاهش بورکراسی‌ها و تعیین اولویت‌های دانشگاه‌هاست که اقدامات و فعالیت‌های آنها در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده باشد بطوریکه اهمیت هر هدف ارزیابی شود تا روشن شود که چه هدفی برای هر دوره زمانی باید انتخاب شود.

حق‌دوست در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: یک هدف اختصاصی مناسب باید امکانپذیر، قابل قبول، انعطاف پذیر، قابل دستیابی، قابل سنجش، انگیزاننده و متمرکز کننده تلاش‌ها باشد.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت(Ministry of Health) خاطرنشان کرد: جلب مشارکت‌های بین بخشی در راستای تامین و ارتقای سلامت همه‌جانبه یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت است. دولت می‌کوشد تا مقوله بهداشت و درمان را مقوله‌ای فراگیر و بین بخشی لحاظ کند و برنامه‌های کلی‌نگر و جامع برای ارتقای سلامت از مسیرهای گوناگون را در پیش بگیرد. گاهی اقدام یک سازمان دیگر، خارج از وزارت بهداشت یا تغییر یک سیاست، بدون افزایش هزینه‌ها و تحمیل هزینه اضافی می‌تواند تا حد زیادی سلامت جامعه را ارتقا دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: