کد خبر: ۱۸۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 05
تشکیل سازمان بیمه خدمات درمانی در سال ٧٣ در پاسخ به نیاز بیمه سلامت بویژه در بعد استطاعت مالی افراد بوده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: باید به سمت ارزیابی وسع ( استطاعت مالی افراد ) برویم و این ارزیابی درحقیقت حمایت از محرومان واقعی است.

به گزارش شفا آنلاین، طاهر موهبتی روز دوشنبه در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در مرکز همایش های بیمارستان قلب شهید رجایی افزود: تشکیل سازمان بیمه خدمات درمانی در سال ٧٣ در پاسخ به نیاز بیمه سلامت(Health insurance) بویژه در بعد استطاعت مالی افراد بوده است.

وی با بیان اینکه امروز حدود ٢٢ سال از سن سازمان بیمه خدمات درمانی می گذرد، ادامه داد: این سازمان در سال نهم از وزارت بهداشت منفک شد و به وزارت رفاه رفت.

رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران اظهارکرد: در برنامه پنجم قرار شد بخش های درمانی ادغام شود که چنین نشد و در سال ٩١ سازمان بیمه سلامت به طور رسمی آغاز به کار کرد و امروز حدود ٤١ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی بیشترین جمعیت را مربوط به بیمه روستاییان با ٢٢ میلیون نفر و کمترین آن را مربوط به بیمه ایرانیان با ٤ میلیون نفر دانست که با پهن شدن بیمه رایگان سلامت ، این دسته از بیمه شدگان هم به بیمه سلامت مهاجرت کردند.

٨٥ درصد جمعیت سازمان بیمه سلامت، رایگان خدمات دریافت می کنند
موهبتی با بیان اینکه ٣٤ میلیون نفر یعنی ٨٥ درصد از جمعیت سازمان بیمه سلامت، تحت حمایت بیمه رایگان قرار دارند، گفت: از نگاه اقتصادی کمتر سالی بود که این سازمان زیان انباشته یا کسری را تجربه نکرده باشد.

وی اضافه کرد: اگر هشت هزار میلیارد و پانصدمیلیون تومان چاپ اوراق نمی داشتیم زیان انباشته ما ١٤ هزار میلیارد می بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تحلیل هزینه درآمدی در سال ٩٧ ، اظهارکرد: ١٢٦ هزار تومان برای یک خانواده سه نفره است در حالیکه درآمد چیزی حدود ٨٦ هزار تومان است و این یعنی ٤٥ هزار تومان تفاوت و اگر این را در کل جمعیت بیمه شده اضافه کنیم ، هفت هزار میلیارد تومان کسری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام ما برای سازمان، استقرار نظام پایش و برنامه ریزی است و استقرار نشدن نظام پایش علت بسیاری از مشکلات است.

موهبتی استقرار سازمان الکترونیک را مهمترین رویکرد سال ٩٧ برشمرد و گفت:باید افرادی که بیمه نیستند را طبق سرشماری ٥ ساله شناسایی کنیم و اینکه هفت درصد جمعیت کشور تحت حکایت هیچ بیمه ای قرار ندارند صحیح نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره خرید راهبردی ، گفت: شرط خرید راهبردی رعایت استاندارد خدمت و خرید براساس سقف اعتبار است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: