کد خبر: ۱۸۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 05
طیف وسیعی از علائم وجود دارد که می تواند فرد مبتلا به هموروئید را تحت تاثیر قرار دهد. علائم وابسته به شدت هموروئید شما متفاوت است.
شفا آنلاین>سلامت>شایع ترین علت هموروئید خارجی، بخاطر زور زدن مکرر هنگام تحرک روده می باشد هموروئید هنگامی ایجاد می شود که رگهای رکتوم مقعد بزرگ می شوند و می توانند داخلی یا خارجی باشند. هموروئید خارجی معمولا زیر پوست قرار دارد که مقعد را احاطه کرده است

شناخت علائم هموروئید خارجی
به گزارش شفا آنلاین:طیف وسیعی از علائم وجود دارد که می تواند فرد مبتلا به هموروئید<Hemorrhoids> را تحت تاثیر قرار دهد. علائم وابسته به شدت هموروئید شما متفاوت است. برخی از علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد
خارش در اطراف مقعد یا قسمت راست روده
درد در اطراف انسداد
توده های نزدیک یا اطراف مقعد
خون در مدفوع
هنگام استفاده از حمام ممکن است خونریزی داشته باشید. این شامل دیدن خون در کاغذ توالت یا در توالت است.
این علائم همچنین ممکن است به دلیل شرایط دیگر رخ دهد. اما اگر این علائم را تجربه کنید، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

علل هموروئید خارجی چیست ؟
شایع ترین علت هموروئید اغلب ناشی از موارد شدید یبوست یا اسهال است. تنش در راه جریان خون به داخل و خارج از منطقه می شود. این امر موجب جمع شدن خون و بزرگ شدن عروق در آن منطقه می شود. زنان باردار ممکن است به علت فشار ناشی از رحم در این رگ ها در معرض خطر ابتلا به هموروئید باشند.

چه کسی در معرض هموروئید خارجی قرار دارد ؟
اگر والدین شما هموروئید داشته باشند، ممکن است به احتمال زیاد شما نیز داشته باشید. هموروئید ممکن است بواسطه بارداری ایجاد شود.همانطور که سن ما هموروئید می تواند به علت افزایش فشار ناشی از نشستن زیاد رخ دهد. و هر چیزی که موجب تحریک شما در طی حرکات روده می شود، منجر به هموروئید خارجی می شود.اگر مطمئن نیستید که علت هموروئید شما چیست، پزشک متخصص ممکن است بتواند دلیل آن را تعیین کند

هموروئید خارجی تشخیص داده می شود ؟
از آنجایی که بسیاری از علائم هموروئید خارجی نیز ممکن است ناشی از شرایط دیگر باشد، لازم است که یک بررسی عمیق داشته باشید. پزشک شما ممکن است از یک سری آزمایشات برای تایید حضور هموروئید خارجی در نزدیکی انسداد استفاده کند. این آزمونها ممکن است شامل موارد زیر باشند:
پروکتوسکوپی
بررسی راست مقعد
کولونوسکوپی
سیگموئیدوسکوپی
آندوسکوپی
پزشک شما ممکن است با یک معاینه فیزیکی شروع کند. در موارد هموروئید خارجی، آنها ممکن است قادر به دیدن هموروئید باشند. اگر پزشک شما به جای هموروئید خارجی، هموروئید داخلی داشته باشد، ممکن است از آنوسکوپی برای بررسی داخل بینی استفاده کنید. هموروئید داخلی میتواند با کولونوسکوپی، سیگموئیدوسکوپی یا پروکتوسکوپی مشاهده شود.

چگونه می توانم از ایجاد هموروئید خارجی جلوگیری کنم ؟
عامل اصلی جلوگیری از هموروئید خارجی، جلوگیری از تنش در طی حرکات روده است. اگر یبوست شدید داشته باشید، ممکن است بخواهید از ملین ها یا فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید. نرم کننده مدفوع یکی دیگر از گزینه های غیر قابل انعطاف است که می تواند به دلیل یبوست موقت به علت حاملگی یا سایر عوامل کمک کند.

درمان قطعی برای هموروئید خارجی چیست ؟
هموروئید شرایطی نسبتا شایع است. بسیاری از مردم با درمان مناسب بهبود می یابند.
در موارد شدید هموروئید خارجی، روش های جراحی برای درمان ضروری است. افراد مبتلا به هموروئید شدید خارجی ممکن است تنها به کاهش این علائم در نتیجه این نوع درمان توجه کنند.

پزشک آنلاین

دکتر زهرا سعادتی [ متخصص جراحی عمومی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: