کد خبر: ۱۸۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 03
تحول در ارزیابی کیفی تجهیزات پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت است و در این زمینه در سفر به بروکسل مذاکراتی با اتحادیه اروپا برای ارتقای کیفیت تجهیزات تولید داخل صورت گرفت.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحول در ارزیابی کیفی تجهیزات پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت است و در این زمینه در سفر به بروکسل مذاکراتی با اتحادیه اروپا برای ارتقای کیفیت تجهیزات تولید داخل صورت گرفت.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر رضا مسائلی در حاشیه سفر هیات وزارت بهداشت به کشور بلژیک مقر اتحادیه اروپا گفت: بر اساس بند 4 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری که سیاست های کلی نظام در حوزه سلامت است، بحث ایجاد زیرساخت در توسعه دارو و تجهیزات پزشکی و توجه به استانداردهای بین المللی با هدف ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل و همچنین توسعه صادرات این تجهیزات است و بر همین اساس در سفر وزیر بهداشت و هیات همراه به اتحادیه اروپا، این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تحول در ارزیابی کیفی تجهیزات پزشکی در دستور کار است به این معنا که تجهیزات پزشکی تولید داخل با استفاده از استانداردهای اروپایی مورد ارزیابی قرار بگیرند و برنامه تحول بنیادی را در دستور کار داریم و از نهادهایی ارزشیابی کیفی (Notify Body) اتحادیه اروپا دعوت کرده ایم که حضور فعالتر و موثرتری در ایران داشته باشند.

دکتر مسائلی گفت: مذاکراه دیگر این بود که آزمایشگاه های کنترل کیفی فعال در ایران بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا و استاندارد ایزو 17025 مورد ارزیابی قرار بگیرند و وقتی این آزمایشگاه ها دارای استاندارد 17025 باشند به این معناست که گزارش آزمایش (Test Report) آنها مورد تائید مجامع بین المللی خواهد بود.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این دو موضوع از زیرساخت های مهم و اساسی در کشورمان است که توسعه صادرات، ارتقای کیفیت و اخذ استانداردهای بین المللی موجب خواهد شد که انشاالله بند 4 سیاست های کلی نظام در حوزه سلامت تحقق پیدا کند.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راس هیاتی از بخش دولتی و خصوصی کشورمان در سفر به بروکسل، روز سه شنبه با خانم 'مژی دوبلوک' وزیر امور اجتماعی و بهداشت عمومی فدرال بلژیک، 'فیل هوگان' کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا و 'ویتنیس اندریوکایتیس' کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا دیدار و زمینه های مختلف همکاری ها را مورد بحث و بررسی قرار داد. روز چهارشنبه نیز در همایش تجاری فعالان بخش خصوصی حوزه سلامت ایران و بلژیک، توافقنامه هایی در زمینه فناوری اطلاعات و تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه های پیشرفته بیهوشی و همچنین در زمینه کنترل بیمار یهای غیرواگیر، بین شرکت های ایرانی و بلژیکی به امضا رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: