کد خبر: ۱۸۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 02
تغییر عادات زندگی مهم‌ترین راه پیشگیری از آرتروز به شمار می‌رود. به طور مثال بهتر است افراد روی صندلی بنشینند زیرا نشستن بر زمین مضرات فراوانی دارد.

شفاآنلاین>سلامت>متخصص اورتوپدی در خصوص درمان بیماری آرتروز زانو اظهار داشت: نشستن بر روی صندلی به جای زمین و ورزش کردن به عنوان تغییر عادات زندگی مهم‌ترین راه پیشگیری از آرتروز زانو حساب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،مهدی مقتدایی متخصص اورتوپدی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به آرتروز زانو گفت:‌ تغییر عادات زندگی مهم‌ترین راه پیشگیری از آرتروز به شمار می‌رود. به طور مثال بهتر است افراد روی صندلی بنشینند زیرا نشستن بر زمین مضرات فراوانی دارد.

مقتدایی گفت: بالا و پایین رفتن زیاد از پله موجب بیماری آرتروز می‌شود؛ ولی ورزش کردن یکی از موارد مهم جلوگیری از ابتلاد به آرتروز زانو به‌شمار می‌رود، لذا ورزشی که باعث تقویت، قدرت و حجم عضلات زانو شود درصد ابتلا به آرتروز را بسیار پایین می‌آورد.

این متخصص اورتوپدی اظهار داشت: مکمل‌های کلسیم و ویتامین D معمولاً در درمان سیستم اسکلتی ـ عضلانی تأثیر مناسبی دارند. برخلاف آن داروهایی نظیر گلوکزامین هیچ‌گونه تأثیر ثابت‌شده‌ای ندارند.

مقتدایی اظهار داشت: در نهایت آرتروز پیشرفته‌ای که با تغییر عادات زندگی و دارو رفع نشد، همچنین بیمار را با درد و ناتوانی همراه کرد توسط تعویض مفصل زانو به‌راحتی درمان می‌شود. به عبارت دیگر با پیشرفت در پروتزها و تکنیک‌های جراحی، آرتروز زانو به راحتی درمان خواهد شد.

برچسب ها: سلامت ، آرتروز ، پیشگیری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: