کد خبر: ۱۸۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 28
بهتر است ابتدا وزارت بهداشت به عنوان الگو، تغذیه مناسب برای کارکنان ارائه کند تا دیگر سازمان‌ها الگوبرداری کنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو، تأکید کرد: بهتر است ابتدا وزارت بهداشت به عنوان الگو، تغذیه مناسب برای کارکنان ارائه کند تا دیگر سازمان‌ها الگوبرداری کنند.

به گزارش شفا آنلاین، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در همایش سلامت کارکنان در وزارت بهداشت، گفت: ما در سازمان غذا و دارو متولی آن بخش از صنایع غذایی هستیم که مجوز دارند و بر اساس نظارت تولید شده است.

وی افزود: صنایع غذایی بسیار متنوع است همچنین ارزش غذایی کل صنایع غذایی 78 هزار میلیارد تومان است. ما بر 19 هزار میلیارد تومان لوازم آرایشی، 16 هزار میلیارد تومان دارو و 8 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) نظارت می‌کنیم. در کشور سالانه مقادیر بسیار زیادی روغن، برنج، چای و ... وارد کشور می‌شود که این مورد از دارو نیز بیشتر است.

اصغری گفت: نیازهای کارکنانی که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر با افرادی که در دانشگاه‌ها یا بیمارستان‌ها وجود دارد متفاوت است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به متفاوت بودن نیازها لازم است وزارت بهداشت نیز برای کارکنانش و در بیمارستان‌ها تغذیه مناسب ارائه کند. غذاهای مناسبی در همین ساختمان وزارت بهداشت نیز وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر ما در وزارت بهداشت(Ministry of Health) نتوانیم غذای سالم ارائه کنیم در وزارتخانه‌های دیگر مانند راه و شهرسازی نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که غذای سالم ارائه شود. در برخی موارد کیفیت غذا در یک شرکت دارویی از غذای دانشجویان، وزارتخانه و همه ما مناسب‌تر است.

اصغری در ادامه تأکید کرد: در ستاد وزارتخانه و سایر سازمان‌های وابسته به آن غذاهای مناسبی ارائه نمی‌شود. بهتر است ابتدا وزارت بهداشت به عنوان الگو تغذیه مناسب ارائه کند تا دیگر سازمان‌ها الگوبرداری کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اگر برنامه تغذیه مناسب در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت ارائه شود سازمان‌های دیگر نیز الگو برداری خواهند کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: