کد خبر: ۱۸۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
عارضه فشار خون ناشی از گرفتگی رگ های قلب و عروق بر اثر مصرف چربی و مواد مضر است در همین راستا به همه بیماران قلبی توصیه می‌شود توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشند.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص قلب، مشکلات بیماری فشارخون بالا را در افراد مبتلا تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد جواد عالم زاده انصاری متخصص قلب اظهار کرد: عارضه فشار خون ناشی از گرفتگی رگ های قلب و عروق بر اثر مصرف چربی و مواد مضر است در همین راستا به همه بیماران قلبی توصیه می‌شود  توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: با مراجعه بیماران با فشار خون بالا به پزشک اولین اقدام جهت رفع این بیماری، شناسایی عوامل اولیه یا ثانویه است و درمان این بیماران از همین زمان شروع می شود.

این فوق متخصص قلب با اشاره به اینکه برخی از افراد به صورت سرپایی به پزشکان مراجعه می‌کنند و هنگام چکاپ اولیه متوجه فشار خون بالا می شوند، افزود: برخی از افراد در سنین پایین دچار بیماری فشار خون بالا می‌شوند که  باید به دلیل سن پایین بیمار به دنبال علت ثانویه  بروز این بیماری باشیم.

عالم زاده تاکید کرد: مشکلات کلیوی، تیروئیدی، کم خونی در عارضه فشار خون تاثیر گذارند و برای درمان این بیماری باید بررسی های لازم صورت گیرد و علل ظهور این عارضه ریشه یابی شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد در شروع درمان این بیماری به وسیله دارو مقاومت جدی نشان می‌دهند و خیلی سخت بیماری شان را قبول می‌کنند.

این فوق متخصص قلب یادآور شد: اگر درمان دارویی بیماری افزایش فشار خون به صورت خودسرانه از سوی افراد قطع شود، باعث بروز مشکلات متعددی در بیماران می شود.
برچسب ها: شکمو ، سلامت ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: