کد خبر: ۱۸۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 27
طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: موضوع مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر مسئله جدیدی نیست و طرفین سالیان درازی با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه سلامت به ماه خرداد 96 رسیده است.

به گزارش شفاآنلاین،طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: موضوع مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر مسئله جدیدی نیست و طرفین سالیان درازی با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند.

 وی ادامه داد: برای مدیریت منابع باید تصمیمات کلیدی اتخاذ شود و در این خصوص عزم جدی برای انجام کارها و پرداخت بدهی‌ها در میان سازمان‌های زیربط باید شکل گیرد.
کاهش مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌های بخش خصوصی از بیمه سلامت

 موهبتی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت بر اساس برنامه ششم از وزارت رفاه جدا شده است، افزود:  اوایل جدایی سازمان بیمه سلامت از وزارت رفاه، بدهی بیمه سلامت به دانشگاه‌ها بیش از یک سال و به داروخانه‌های بخش خصوصی در حدود 11 ماه بود که امروزه بدهی ما به داروخانه‌های بخش خصوصی دو ماه و نیم است و طلب دانشگاه‌ها از بیمه به طور متوسط در سراسر کشور به انتهای ماه اردیبهشت رسیده است.

 وی با اشاره پرداخت 2 هزار میلیارد تومان پول به بیمه سلامت از سوی دولت، عنوان کرد: از میان مبلغ 2 هزار میلیارد تومان، هزار و 600 میلیارد تومان سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و 400 میلیارد تومان نیز مربوط به داروخانه‌های بخش خصوصی است.

 مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه بر اساس توافقات انجام شده دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف شده‌اند، 40 درصد از بودجه پرداخت شده را به شرکت‌های تجهیزات پزشکی بپردازند، تاکید کرد: بیمه سلامت پولی را بابت طلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت کرده است که واریز شدن این مبلغ به حساب این شرکت‌ها  زمان می‌طلبد.

 موهبتی تاکید کرد: بیمه سلامت مستقیما با شرکت‌های تجهیزت پزشکی ارتباطی ندارد و اگر طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی داده نشود به طبع آنان نیز نمی‌توانند بدهی شرکت‌های تجهیزات پزشکی را بپردازند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: