کد خبر: ۱۸۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 26
احمد همتی درخصوص کاهش اعتبارات بیمه سلامت دربودجه سال 97، گفت:‌ بودجه بیمه سلامت در لایحه کاهش پیدا نکرد، تنها اعتباراتی که قرار بود خارج از ردیف های بودجه ای از محل اسناد خزانه اسلامی به این سازمان اختصاص پیدا کند؛ میان بیمه سلامت و بیمه محصولات کشاورزی تقسیم بندی شد.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارایه خدمات درمانی بیمه سلامت درسال ۹۷ رامنوط به تخصیص منابع از سوی دولت دانست.

به گزارش شفاآنلاین،احمد همتی درخصوص کاهش اعتبارات بیمه سلامت دربودجه سال 97، گفت:‌ بودجه بیمه سلامت در لایحه کاهش پیدا نکرد، تنها اعتباراتی که قرار بود خارج از ردیف های بودجه ای از محل اسناد خزانه اسلامی به این سازمان اختصاص پیدا کند؛ میان بیمه سلامت و بیمه محصولات کشاورزی تقسیم بندی شد.

نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مبلغ هدفمندی یارانه ها درلایحه بودجه درحوزه سلامت 4 هزار و 400 میلیارد تومان مصوب شد، افزود:‌ ضمن اینکه اعتبارات مربوط به یک درصد ارزش افزوده نیز منبع قابل توجهی می شود، بنابراین اگردولت به تعهدات خود درحوزه سلامت عمل کند؛ مشکلی برای سازمان بیمه سلامت درارایه خدمات درمانی درسال 97 به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه دولت متاسفانه به تعهدات خود درخصوص سازمان های بیمه گر از جمله بیمه سلامت پایبند نیست، تصریح کرد:‌ عدم توجه به تعهدات دولت سبب شده چالش های مربوط به بیمه سلامت و حتی سازمان تامین اجتماعی در طی سالیان گذشته افزایش پیدا کند، بنابراین مشکل اصلی این است که دولت باید به تعهدات خود در حوزه بهداشت و درمان عمل کند؛ ضمن اینکه وزارت بهداشت باید در اجرای مصوبات مربوط به پزشک خانواده، پرونده های ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت تلاش بسیاری کند.

همتی با اشاره به اینکه اختصاص 7 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه سلامت خارج از ردیف های عادی بودجه ای بود، گفت:‌ این میزان در زمان بررسی لایحه بودجه میان بیمه سلامت و بیمه محصولات کشاورزی تقسیم بندی شد، اما اگر همین اعتبار نیز به طورکامل تخصیص پیدا کند؛ بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد،‌ ضمن اینکه واریزحق درمان کارگران به خزانه نیز به نوعی دسترسی وزارت بهداشت را به منابع در جهت اجرای بهتر طرح تحول میسر می کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر توجه دولت به تعهدات خود درحوزه سلامت، افزود:‌ نه تنها دولت تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده بلکه وزارت بهداشت هم مصوبات قانونی درحوزه پزشک خانواده و موارد دیگر در این بخش را اجرایی نکرده است
برچسب ها: سلامت ، کمیسیون ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: