کد خبر: ۱۸۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 25
نوشیدن چای مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، "آنتی اکسیدان" موجود در چای سبب "جوان ماندن" و تقویت "سیستم ایمنی" بدن می‌گردد. همچنین موجب تسکین سیستم گوارش می شود

شفاآنلاین>سلامت>مطالعات محققان کالج سلطنتی لندن نشان داد که نوشیدن چای میوه‌ای اسیدی موجب فرسایش مینای دندان و آسیب به دندان می شود.

به گزارش شفاآنلاین، نوشیدن چای مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، "آنتی اکسیدان" موجود در چای سبب "جوان ماندن" و تقویت "سیستم ایمنی" بدن می‌گردد. همچنین موجب تسکین سیستم گوارش می شود.

نوشیدن چای راه حلی خوب برای احساس آرامش به ویژه پس از یک روز پرمشغله است.

یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن "چای میوه‌ای" موجب آسیب به دندان و از بین بردن مینای دندان می شود.

گروهی از محققان کالج سلطنتی لندن دریافتند که نوشیدن چای به ویژه نوشیدنی‌های اسیدی مانند چای "میوه ای" بین هر وعده غذایی می‌تواند مینای دندان افرادی که دندان‌های سفیدی دارند را از بین ببرد.

در این تحقیق، محققان  بیش از 300 نفر خانم و آقا که دندان‌های آن‌ها فرسایش پیدا کرده بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

محققان دریافتند که نوشیدن چای میوه‌ای به خودی خود مشکل ساز نیست. بلکه نگه داشتن آن در دهان قبل از بلع، موجب آسیب دندان‌ها می‌شود.

اغلب مردم در طول روزمیوه‌ها و خوراکی‌های اسیدی مانند "سیب"،"گریپ فروت"، "انگور" و "زغال اخته" مصرف می‌کنند.

این در حالی است که دکتر سیرشا و تیم تحقیقاتی وی توصیه می‌کنند که در طول روز تنها یک نوشیدنی یا میان وعده اسیدی مصرف شود.

بهتر است زمانی که فردی میل به نوشیدن چای دارد، "چای سبز" یا "چای سیاه" مصرف کند.

مطالعات گذشته نشان می دهد که "چای سیاه " و "چای سبز" اثراث مثبتی روی سلامتی دهان و دندان دارند
برچسب ها: چای میوه ای ، کالج ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: