کد خبر: ۱۸۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 23
حزب آزادی اتریش و سباستین کروز، نماینده محافظه کار در یک قرارداد ائتلافی موافقت کردند ممنوعیت سیگار کشیدن در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را در این کشور بردارند
شفا آنلاین>اجتماعی>بیش از ۲۰۰ هزار اتریشی در یک کمپین با امضای دادخواستی خواستار حفظ ممنوعیت سیگار کشیدن در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در مقابله با یکی از سیاست‌های جدید دولت شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، حزب آزادی اتریش و سباستین کروز، نماینده محافظه کار در یک قرارداد ائتلافی موافقت کردند ممنوعیت سیگار کشیدن در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را در این کشور بردارند.

دولت جدید همچنین اعلام کرده قصد دارد با جمع‌آوری ۹۰۰ هزار امضا که تقریبا یک دهم جمعیت این کشور می‌شود، یک رفراندوم ترتیب داده و از طریق دموکراسی تصمیم‌گیری کند.

حزب آزادی در مخالفت با اقدامات بین‌المللی در راستای اعمال محدودیت‌های بیشتر برای سیگار(Cigarette) کشیدن، مدت‌هاست تلاش کرده که با انتقاد از افراط گری‌ها در این کشور، ممنوعیت جدید در اتریش را از بین ببرد اما این اقدام باعث خشم فعالان حوزه سلامت شده و در روز پنج‌شنبه انجمن پزشکان وین و یک گروه مبارزه با سرطان به طور مشترک در دادخواستی رسمی خواستار حفظ این ممنوعیت شدند.

تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار امضا جمع‌آوری شده است. در سیستم فعلی پارلمان اتریش هر موضوعی که ۱۰۰ هزار امضا جمع‌آوری کند باید مورد بحث قرار گیرد. اگرچه امضاهای این کمپین از این تعداد بیشتر شده ولی فعالان این کمپین قصد دارند با افزایش تعداد امضاها، قدرت خود را به دولتی که تا کنون هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده، نشان دهند.

میزان هجوم مردم برای امضای این دادخواست به قدری زیاد بوده که در ادارات دولتی صف‌هایی به این منظور تشکیل شده و سیستم‌هایی آنلاین جمع‌آوری وزارت کشور با اختلال مواجه شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: