کد خبر: ۱۸۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 18
افراد زیادی هستند که بیماری آنها خیلی پیشرفت کرده و امید زیادی برای درمان آنها وجود ندارد، در عین حال این افراد با درد و رنج زیادی زندگی می کنند و البته بستری شدن آنها در بیمارستان نیز کمک زیادی به آنها نمی کند و فقط موجب هزینه های گزاف و اشغال تخت بیمارستانی می شود
شفاآنلاین>سلامت> معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز طب تسکینی برای مبتلایان به سرطان های پیشرفته سال آینده در کشور راه اندازی می شوند.

به گزارش شفاآنلاین، مریم حضرتی افزود: افراد زیادی هستند که بیماری(Sickness) آنها خیلی پیشرفت کرده و امید زیادی برای درمان آنها وجود ندارد، در عین حال این افراد با درد و رنج زیادی زندگی می کنند و البته بستری شدن آنها در بیمارستان نیز کمک زیادی به آنها نمی کند و فقط موجب هزینه های گزاف و اشغال تخت بیمارستانی می شود.

وی گفت: برای ارائه خدمات مناسب به این افراد، ایجاد مراکز طب تسکینی با همکاری معاونت پرستاری و معاونت درمان وزارت بهداشت در دستور کار است و در گام اول مراکز طب تسکینی برای مبتلایان به سرطان پیشرفته در سال آینده ایجاد می شوند.

وی گفت: برنامه ریزی ها برای ایجاد مراکز طب تسکینی سرطان(Cancer) در کشور انجام شده و حدود 95 درصد پیشرفت کار را در این برنامه داشته ایم، دستورالعمل های لازم تدوین شده و دوره های آموزشی طب تسکینی برای پرستاران نیز تدوین و مصوب شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: این خدمات سال آینده قطعا در مناطق آمایشی کشور که بخش های آنکولوژی و سرطان و پزشک متخصص آنکولوژی دارند با همکاری معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز آنکولوژی راه اندازی می شوند و پس از یک دوره فعالیت، برای توسعه این مراکز در سایر شهرها تصمیم گیری می شود.

حضرتی تأکید کرد: خدمات طب تسکینی برای بیماری های مختلفی که امید به درمان آنها کم شده می تواند دایر شود اما این خدمات فعلا برای مبتلایان به سرطانی است که بیماری آنها خیلی پیشرفت کرده و خانواده های آنها نیز می دانند بستری شدن آنها در بیمارستان خیلی کمک کننده نیست و امید زیادی برای بهبود قطعی بیمار وجود ندارد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت(Health) گفت: در مورد این بیماران، نیاز اصلی این است که نزد خانواده باشند و رفاه و آرامش بیشتری داشته باشند. و دوره سخت بیماری را در کنار خانواده باشند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، حدود 300هزار فرد مبتلا به سرطان در کشور زندگی می کنند و هر سال حدود 109 هزار نفر(آمار سال 93) به این افراد اضافه می شود و سالانه حدود 30 هزار نفر از افراد مبتلا به سرطان نیز در کشور جان خود را از دست می دهند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در ایام دهه فجر برای اولین بار آمار رسمی سرطان را در ایران، که بر اساس نظام ثبت سرطان به دست آمده است و میزان نسبتا دقیق این بیماری را در سال 93 نشان می دهد، اعلام کرد و گفت: نیمه اول سال 97 آمار سرطان در سال 94 و نیمه دوم این سال آمار سرطان در سال 95 را منتشر خواهیم کرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: