کد خبر: ۱۸۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 17
هنگامی که سطح خشونت گسترش می یابد، کسانی که خشونت در مورد آنها اعمال می شود، آن را می پذیرند و جامعه نیز به تدریج آن را مشروع و موجه می داند
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس موسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم شناسی دانشگاه تهران گفت: خشونت علیه کودکان در برخی مناطق حاشیه نشین به حدی گسترش یافته که دیگر سطوح کودک آزاری پایین دیده نمی شود و بخشی از زندگی عادی آنها به شمار می رود.

به گزارش شفا آنلاین، فیروز محمودی جانکی روز شنبه در سمینار کودک آزاری(child abuse) در مناطق حاشیه نشین در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این مساله در مورد زنان نیز دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که سطح خشونت گسترش می یابد، کسانی که خشونت در مورد آنها اعمال می شود، آن را می پذیرند و جامعه نیز به تدریج آن را مشروع و موجه می داند.

وی درباره شکل گیری سکونتگاه‌های فقیر نشین و مناطق حاشیه نشین گفت: اوایل انقلاب اسلامی، جمعیت شهرنشین 30 درصد و جمعیت روستایی 70 درصد بود که اکنون این آمار برعکس شده است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم شناسی دانشگاه تهران اظهار داشت: خشکسالی های پی در پی، بحران آب، اقتصاد ضعیف کشاورزی و دامداری، روستاهای ما را تخلیه می کند و جمعیت جوان روستاها به مناطق حاشیه شهرها می آیند.

محمودی جانکی افزود: کودک آزاران در حقیقت خودشان قربانی حوادث اقلیمی و سیاست های اقتصادی و اجتماعی هستند.

وی تاکید کرد: حاشیه نشینی شهرها رو به توسعه است و در این مناطق، خشونت(Violence) های جنسی، جسمی و آزارهای بدنی است.

وی تصریح کرد: در سطح قوانین - قانون حمایت از کودکان مصوب 83 ، هنگامی از کودک حمایت می شود که حادثه اتفاق افتاده است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم شناسی دانشگاه تهران گفت: ماهیت کودک آزاری مربوط به حاشیه نشینی، تراکم بالای جمعیت و فقر است.

محمودی جانکی افزود: جابجایی جمعیت و فرهنگ های مختلف در مناطق حاشیه نشین موجب تضعیف همبستگی در این مناطق می شود.

وی خاطرنشان کرد: فقر و جابجایی جمعیت در مناطق حاشیه نشین، آنها را وادار می کند که مهم ترین اولویت شان، پر کردن شکمشان باشد.

وی تاکید کرد: با قوانین کیفری، بی درنگ نمی توان از کودکان حمایت کنیم چون ورودی به مناطق حاشیه نشین در حال افزایش است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم شناسی دانشگاه تهران گفت: وجود کودکان بزهکار و بزه دیده، زیست دیگر شهروندان را به خطر می اندازد.

محمودی جانکی افزود: متاسفانه مردم زنبیل می گذارند که اعدام یک آزاردهنده کودک را ببینند یا برای اعدام کودک بزهکار کف و سوت می زنند که ناشی از ناآگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اصرار می کنند که مجازات ها را تشدید کنیم که کار نادرستی است و تشدید مجازات نتوانسته مشکلات کودک آزاری را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی، پنهان و زیر پوست شهر هستند بنابراین زیر پوست شهر را باید نشان داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: