کد خبر: ۱۸۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 17
یکی از اهداف کلان طرح تحول سلامت، دسترسی مردم به خدمات ایمن است، این بدان معناست که اصل نظارت در طرح تحول سلامت نهفته است
شفاآنلاین>سلامت> معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: یکی از چالش های جامعه ما، فعالیت برخی افراد در صنف پزشکی بدون مهارت و مدرک آن خدمت است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر قاسم جان بابایی در همایش کشوری «آشنایی با امور حقوقی و قضائی/آیین و مقررات بر امور درمان» که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: یکی از اهداف کلان طرح تحول سلامت، دسترسی مردم به خدمات ایمن است، این بدان معناست که اصل نظارت در طرح تحول سلامت(Health) نهفته است.

وی گفت: کار نظارت پیگیری اخلاق حرفه ای در هر صنف بوده و پیگیری این مهم که افراد بر اساس توانمندی که دارند خدمت ارایه دهند.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: یکی از چالش های جامعه ما، فعالیت برخی افراد در صنف پزشکی بدون مهارت و مدرک آن خدمت است، یکی از مهمترین وظایف نظارت این است که از فعالیت این مراکز غیر استاندارد و افراد متخلف جلوگیری کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از چالش ها، مشاهده برخی تبلیغات غیرمجاز و بی اساس در سطح شهر و فضای مجازیست که سلامت مردم را نشانه گرفته است.

جان بابایی تاکید کرد: مهم ترین کار در حوزه بهداشت و درمان(Treatment) آگاهی مردم از حق قانونی خودشان است که می تواند باعث نهادینه شدن نظارت در جامعه و امنیت در سلامت گردد.

وی گفت: یکی از نعمت های بعد از انقلاب اسلامی افزایش سطح تحصیلات مردم و هوشیاری آنهاست که منجر به تقویت نقش نظارتی آنها می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، افزود: اصل کار ما این است که پیشگیری و آگاهی اتفاق بیفتد. هدف ما این است خدمات ایمن را در کنار خدمات ارزان که ارمغان طرح تحول سلامت است ارائه دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: