کد خبر: ۱۸۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 16
از یک تا سه ماهگی آب دهان نوزاد به دلیل، موقعیتی است که نوزاد قرار گرفته است؛ مثلاً بر پشت خوابیدن است
1-3 ماهگی:

شفا آنلاین>سلامت>از یک تا سه ماهگی آب دهان نوزاد <Baby mouth water>به دلیل، موقعیتی است که نوزاد قرار گرفته است؛ مثلاً بر پشت خوابیدن است. همچنین ممکن است در موقعیت نشستن نوزاد زمانی که او را بغل گرفته‌اید، نیز اتفاق بیفتد.

6 ماهگی:

به گزارش شفا آنلاین:آب دهان نوزاد در شش ماهگی بدلیل دمر خوابیدن و یا لم دادن نوزاد است. شما باید توجه کنید زمانی که آب دهان کودک ایجاد می‌شود معمولا نوزاد دارد از دستانش برای بازی استفاده می‌کند و یا اشاره می‌کند و می‌خواهد چیزی را با دستانش به دست آورد. همچنین ممکن است در این زمان، آب دهان کودک به دلیل دندان در آوردن و یا پاسخی طبیعی به خوردن یک غذای جامد خاص باشد.

9 ماهگی:

در نه ماهگی آب دهان کودک به دلیل فعالیت‌های حرکتی ناگهانی مانند چهار دست و پا رفتن (خزیدن کودک) و یا غلتیدن رخ دهد. در این زمان باز هم ممکن است آب دهان کودک به دلیل دندان در آوردن او باشد.

15 ماهگی:

در پانزده ماهگی آب دهان کودک به دلیل حرکت‌هایی مانند راه رفتن، دویدن و یا گرفتن و بازی کردن با اشیا باشد. آب دهان کودک در این زمان هم می‌تواند ناشی از دندان‌های کودک باشد.

18 ماهگی:

در این سن، تقریبا آب دهان کودک ارتباطی به حرکاتش ندارد و بیشتر به دلیل غذا خوردن، لباس پوشیدن، بازی کردن و یا دندان در آوردن است.

24 ماهگی:

در این سن، آب دهان کودک در حداقل مقدار است.

در چه شرایطی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر میزان آب دهان کودک بیش از حد زیاد بود و بابت بیماری نوزاد و یا حتی خفگی آن نگران بودید، می‌توانید با یک متخصص گفتار درمانی و یا متخصص تغذیه کودکان مشورت کنید.

درمانگر، علت اصلی زیاد بودن آب دهان نوزاد و واکنش‌های بدن آن را تشخیص می‌دهد.

گاهی در اثر بیش از حد بودن آب دهان، بثورات پوستی در صورت و اطراف دهان نوزاد مشاده می‌شود که در این حالت می‌توان با درمان‌های خانگی و مراقبت‌های صحیح مادر، آن‌ها را کم کرد ولی در صورتی که موارد زیر را در کودک مشاهده کردید؛ با یک متخصص اطفال مشورت کنید، پزشک می‌تواند با تجویز کرم یا پماد، خارش و درد بثورات پوستی را کاهش دهد و ناراحتی کودک را تسکین دهد.

در دو حالت زیر به پزشک متخصص مراجعه نمایید:

-اگر بثورات پوستی به صورت ترک خورده مشاهده شود و نوزاد احساس درد و ناآرامی کند.

-اگر بثورات ناشی از آب دهان، پس از یک هفته با درمان‌های خانگی بهبود نیافت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: