کد خبر: ۱۸۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 14
سالانه حدود 10 هزار و 500 ایرانی مبتلا به سرطان سینه می شوند، سنین 45 تا 55 بیشترین تعداد مبتلا به این بیماری را به خود اختصاص می دهد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ایران به درمان پیشرفته سرطان دست یافته است، گفت:طول عمر بیماران ایرانی درمان شده مانند کشورهای اروپایی ودر برخی از موارد بهتر از این کشورها است.

به گزارش شفا آنلاین، پروفسور محمد اسماعیل اکبری امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه درسالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اشاره به افزایش مبتلایان سرطان سینه در کشور،گفت: سالانه شاهد رشد 3 تا 3.5 درصدی این سرطان در ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 10 هزار و 500 ایرانی مبتلا به سرطان سینه(Breast Cancer) می شوند، افزود: سنین 45 تا 55 بیشترین تعداد مبتلا به این بیماری را به خود اختصاص می دهد.

دکتر اکبری سرطان سینه را شایع ترین سرطان در بین زنان ایرانی و سایر کشورها اعلام کرد و گفت: در کشور ما، مرحله بالینی که بیمار شناسایی می شوند یک مرحله پیشرفته تر از کشورهای غربی است که این وضعیت مناسب نیست و بهتر است که بیماران در مراحل ابتدایی تر شناسایی شوند.

وی بر لزوم پیشگیری از سرطان ها از جمله سرطان سینه تاکید کرد و گفت: پیشگیری سرطان ها از جمله سرطان سینه معمولا فرآیند 20 ساله است اما بخش مهمی از این بیماری را می توان پیشگیری کرد.

اکبری به نشانه های سرطان سینه اشاره کرد و گفت: ترشحات خونی، پیدا شدن توده های غیرطبیعی و فرو رفتگی پوست می تواند از نشانه های این بیماری باشد.

وی به راه اندازی فلوشیب و رشته های کوتاه مدت تخصصی جراحی سینه در مرکز تحقیقات سرطان اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان این مجموعه در حال خدمات در سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد که سیزدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه در تلاش است پاسخگوی پرسش های علمی جامعه پزشکی(Medical Society) باشد تا خدمات بهتری به بیماران ارایه شود.

سیزدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه از امروز ( 25 بهمن ماه ) در سالن همایش دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز بکار کرد و تا 27 بهمن به کار خود ادامه می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: