کد خبر: ۱۸۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 09
انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عزیزمان به وقوع پیوست تا اسلام مبنای حکومت در نظام شود و یکی از اصول مهمی که در مبانی فقهی اسلام به آن معتقدیم، عدالت است
شفاآنلاین>سلامت> ابراهیم گلمکانی در دیدار با آنا گل و مردم اهل تسنن روستای بچه دره در خراسان شمالی اظهار داشت: اگر طرح تحول سلامت نبود آناگل پورمند و آناگل ها درمان نمی شدند.

به گزارش شفاآنلاین، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت ضمن تبریک دهه مبارک فجر عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عزیزمان به وقوع پیوست تا اسلام مبنای حکومت در نظام شود و یکی از اصول مهمی که در مبانی فقهی اسلام به آن معتقدیم، عدالت است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت(Health) نیز در حوزه سلامت و سیاست گذاری سلامت، هدف عدالت در سلامت را دنبال می کند یعنی همه افراد باید به حداقلی از امکانات ایجاد کننده سلامت دسترسی داشته باشند وهدف اصلی طرح تحول سلامت که 4 سال پیش آغاز شد همین بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت افزود: بر این اساس امکانات تعریف شده برای هر منطقه فراهم گردید، همه در برابر هزینه های درمان حفاظت شدند و کیفیت خدمات درمانی به خوبی افزایش (Increase)یافت که همه این ها در راستای گسترش عدالت در سلامت که مطلوب یک جامعه دینی انقلابی است و در قالب طرح تحول سلامت اتفاق افتاد.

گلمکانی افزود: هر حرکت بزرگی چالش هایی دارد اما نباید نکات منفی، اصل موضوع را زیر سوال ببرد و زیر سوال بردن این طرح بزرگ اولین آسیب را به اقشار دهک های پایین جامعه وارد می کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت افزود: اصرار ما برای تداوم طرح تحول، نگاه به دهک های پایین است و مُصر هستیم این اقدامات خوب ادامه پیدا کند.

گلمکانی عنوان کرد: بسیار خوشحالم که نام روستای بچه دره به واسطه اقدامات ارزشمندی که برای درمان آناگل پورمند در قالب طرح تحول سلامت انجام گرفت، از این پس بیشتر شنیده خواهد شد .

وی گفت: آناگل بالغ بر 20 سال به دلیل عارضه سوختگی، به طور نشسته حرکت می کرد و همه اهالی بچه دره متاثر بودند ولی نمی توانستند کاری بکنند.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بهمن تاج پسند، جوانی از اهالی روستا وضعیت او را به برنامه حالا خورشید منعکس کرد و این شروع کار بود تا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پای کار بیاید.

وی با تشکر از تیم پزشکی این دانشگاه افزود: در مدت یک سال 28 عمل جراحی ارتوپدی و چندین عمل جراحی پلاستیک بر روی آناگل به طور رایگان و در قالب طرح تحول انجام شد و هیِات رییسه دانشگاه نیز منزلی برای او که در فقر کامل به سر می برد ساخت و به معنای واقعی یک خانواده تجدید حیات پیدا کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت تاکید کرد: طرح تحول آمده تا آناگل ها به زندگی بازگردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: