کد خبر: ۱۸۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 09
كودكانی كه دو زبان را حین تولد می‌شنوند معمولا دیرتر به حرف می‌آیند. دلیل آن هم مواجه‌شدن كودك با دایره وسیعی از لغات است كه باید آنها را درك و بیان كند.
شفا آنلاین>اجتماعی>كودكان از زمان تولد توانایی شنوایی فوق‌العاده‌ای دارند كه به آن‌ها اجازه می‌دهد اصوات مختلف را از هم تشخیص دهند. در صورتی كه از زمان تولد با كودكی به 2 زبان صحبت شود، او به طور طبیعی قادر به درك هر دو خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:كودكانی كه دو زبان را حین تولد می‌شنوند معمولا دیرتر به حرف می‌آیند. دلیل آن هم مواجه‌شدن كودك با دایره وسیعی از لغات است كه باید آنها را درك و بیان كند.


گاهی نیز كودك دو زبان را با هم مخلوط می‌كند. این حالت كاملا طبیعی است و در 3، 4 سالگی از بین می‌رود. هرگز برای آموزش کودکان، به عنوان مثال آموختن یا حرف زدن یك زبان نباید به كودك فشار آورد.

اگر كودك حس كند والدین از پیشرفت‌ نكردن او نگران هستند، ممكن است دچار اختلالات تکلمی شود.

اگر مجبور شدید به كشور دیگری مهاجرت كنید برای اینكه كودك شما زبان را بیاموزد كافی است یكی از والدین به زبان مادری و دیگری به زبان خارجی صحبت كند تا كودك آرام‌آرام با زبان بیگانه خو بگیرد.

به محض تكمیل زبان اول، معمولا در 3 سالگی و با شروع مهدكودك می‌توان آموزش کودکان برای زبان دوم را آغاز كرد و خیلی خوب است كه با آغاز مدرسه بچه‌ها از كلاس‌های زبان دوم هم استفاده كنند.

همچنین بررسي‌ها نشان داده است اگر كودك در سن زبان‌آموزي يعني قبل از 7 تا 8 سالگي زبان دوم را بياموزد، مهارت بهتري در تكلم زبان دوم و لهجه خواهد داشت.

هرچه سن بالاتر رود، يعني از حدود 10 سالگي به بعد توانمندي فرد در صحبت كردن به زبان دوم مانند اهالي آن زبان كاهش مي‌يابد. بايد اشاره كرد كه نه تنها كودك مي‌تواند همزمان علاوه بر زبان مادري زبان دوم را فراگيرد، بلكه مي‌تواند زبان‌هاي ديگري را نيز به ‌طور جداگانه بياموزد. در اين زمينه ذكر اين نكته نيز ضروري است كه اين مطلب در مورد همه كودكان صدق نمي‌كند.

كودكاني كه دچار تاخير در زبان و گفتار هستند، درصورت مواجه شدن با زبان ديگري علاوه بر زبان مادري در كسب مهارت گفتار و زبان دچار مشكلات بيشتري مي‌شوند و اين مسئله به تشديد تاخير در تكلم كودك كمك مي‌كند.

درصورتي كه شرايط كسب زبان دوم مهيا باشد، كودك مي‌تواند همزمان با زبان مادري خود زبان‌هاي ديگر را فرا گيرد، يعني از ابتداي تولد تا سن 7 تا 8 سالگي بهترين زمان آموزش زبان دوم است.

آموزش زبان دوم در همه سنين مي‌تواند اتفاق بيافتد اما همان‌طور كه گفتيم، بهترين زمان قبل از 7 تا 8 سالگي است و بعد از اين سنين معمولا آموزش زبان دوم نيازمند زمان بيشتري است و همچنين فرد موفقيت كمتري در كسب لهجه اهالي آن زبان كسب خواهد كرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: