کد خبر: ۱۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 07
رئیس انجمن و رئیس کنگره استروک ایران گفت: اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی هستند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن و رئیس کنگره استروک ایران گفت: اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی هستند.

به گزارش شفاآنلاین، بابک زمانی رئیس انجمن و رئیس کنگره استروک ایران در نشست خبری دهمین کنگره استروک ایران که در بیمارستان شریعتی برگزار شد، درباره وضعیت درمان بیماران سکته مغزی در کشور‌های آسیای میانه و عربی اظهار کرد: این کشو‌رها به سرعت در حال تجهیز سیستم‌های درمانی خود هستند، بنابراین تاسیس سیستم‌های درمانی جدید راحت‌تر از اصلاح سیستم‌های درمانی قدیمی است.

وی بیان کرد: درمان سکته مغزی به گروه‌های مختلف مردم ارتباط دارد، این کنگره محل تجمع و تبادل نظر همه افرادی است که در درمان سکته مغزی نقش دارند.
۳۰ درصد از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند با درمان وریدی بهبود پیدا نمی‌کنند

رئیس انجمن و رئیس کنگره استروک ایران افزود: درمان‌های سکته مغزی روز به روز در حال پیشرفت است و در دنیا سعی می‌شود که به بیماران سکته مغزی هر چه سریعتر درمان وریدی داده شود البته در مواردی که بیمار به درمان وریدی جواب ندهد نیاز به درمان مداخله‌ای پیدا می‌کند، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند با درمان وریدی بهبود پیدا نمی‌کنند و نیاز به درمان مداخلاتی دارند که زمان طلایی برای درمان مداخلاتی تا سال گذشته ۶ ساعت بود، اما از سال گذشته این زمان به ۲۴ ساعت رسیده است به طوریکه تا ۲۴ ساعت پس از سکته مغزی می‌توانیم تعداد قابل توجهی افرادی را که دچار سکته مغزی شده اند، نجات دهیم.

زمانی تاکید کرد: نگهداری بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، به طوریکه این بیماران باید پس از تزریق الکل و باز شدن رگ یک مرحله گذار را نیز طی کنند تا بهبودی حاصل شود، ما باید مردم را تشویق کنیم که با انجام فعالیت‌های اجتماعی مناسب بتوانند شیوع سکته مغزی را کاهش دهند.

وی یادآور شد: اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی هستند.
برچسب ها: سکته مغزی ، انجمن ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: