کد خبر: ۱۸۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 07
نیروهای سازمان آتش نشانی در ساعات میانی شب گذشته موفق شدند به طبقه منفی چهار که کانون اصلی آتش سوزی بود، نفوذ کنند
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به پایان مرحله اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو و آغاز مرحله لکه گیری و ایمن سازی ساختمان، از تحویل این ساختمان یه مسئولان و کارشناسان تا ساعاتی دیگر برای بررسی علل حادثه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، جلال ملکی با اشاره به پشت سر گذاشتن شبی سخت برای نیروهای سازمان آتش نشانی جهت اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو گفت: نیروهای سازمان آتش نشانی در ساعات میانی شب گذشته موفق شدند به طبقه منفی چهار که کانون اصلی آتش سوزی بود، نفوذ کنند.

وی با اشاره به حرارت بسیار بالای ساختمان در زمان آتش سوزی(fire) اظهار کرد: حرارت بالا باعث می‌شد آتش نشانان بیشتر از دو الی سه دقیقه امکان حضور در محل اصلی آتش سوزی حتی با تجهیزات کامل را نداشته باشند. با این وجود با ادامه عملیات و پایین آمدن درجه حرارت، مدت زمانی که آتش نشانان می توانستند در محل حضور داشته باشند افزایش یافت و آنها در حال حاضر در قالب تیم های 3 الی 4 نفره به طبقه منفی 4  اعزام می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اطفای حریق پایان یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه دقایقی قبل عملیات خاموش کردن آتش که حساس ترین مرحله عملیات است با موفقیت به پایان رسید. در حال حاضر نیروها وارد مرحله لکه گیری و در ادامه ایمن سازی ساختمان شده‌اند تا اگر  در حین جستجو آتش پنهانی وجود داشته باشد، آن را خاموش کنند. در حال حاضر آتش هویدا و آشکاری در محل حادثه وجود ندارد.

ملکی با اشاره به اینکه مرحله لکه گیری و ایمن سازی به شکل همزمان انجام خواهد شد، ادامه داد: با توجه به بالا بودن ریسک خطر، مدت زمان طولانی آتش‌سوزی و حرارت بالا،  مأموران آتش نشانی بعد از تحویل ساختمان تا چند ساعت آینده هم در محل مستقر خواهند بود. سپس ساختمان وزارت نیرو تحویل مسئولان، متخصصان و مهندسان خواهد شد تا آنها محل را بررسی کنند. همچنین در حال حاضر با توجه به نوع فعالیت باقی مانده تعداد نیروهای آتش نشانی در محل کاهش یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: