کد خبر: ۱۸۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 07
وقتی بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی توسط اشعه دستگاه‌های مدرن کنونی انجام شود، به زباله عادی تبدیل شده و شهرداری باید در جهت انتقال آنها اقدام کند
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه شهرداری باید در جهت حمل پسماندهای بی‌خطرسازی‌شده به وظایف خود به درستی عمل کند، بی‌توجهی به این مهم را عاملی در جهت اشاعه بیماری‌های عفونی دانست.

به گزارش شفاآنلاین، اکبر ترکی در مورد معضل انباشت پسماندهای بیمارستانی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها توجه خاصی به این مهم دارند، گفت: وقتی بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی توسط اشعه دستگاه‌های مدرن کنونی انجام شود، به زباله عادی تبدیل شده و شهرداری (Municipality)باید در جهت انتقال آنها اقدام کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه  از زمانی که زباله سوزها حذف شده و دستگاه‌های مدرن جای آنها را گرفته مشکلی در زمینه بی‌خطرسازی زباله‌ها وجود نداشته است، ادامه داد: این روش در تمام بیمارستان‌های کشور عملیاتی شده و شاید به صورت موردی در برخی شهرها حمل زباله‌های بی‌خطرسازی شده با بی‌توجهی شهرداری مواجه شده باشد.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل هم باید بین بخش‌های دولتی و هم بین دستگاه‌های دولتی و نهادهایی همچون شهرداری یک تعامل و انسجامی ایجاد شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97، با بیان اینکه برای رفع مشکل پسماندها هم وزارت بهداشت و هم شهرداری موظف به انجام وظایف خود هستند، افزود: مسئول بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی، وزارت بهداشت بوده و بعد از آن هم شهرداری موظف است که این زباله‌ها را حمل کند و اگر به این امر بی‌توجهی می‌کند، بیانگر این است که احتمال دارد به دنبال دریافت مبالغی باشد، که در این شرایط باید بین وزارتخانه و این نهاد در جهت رفع این مشکل تعاملی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت(Health) و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عواقب عدم جمع‌آوری پسماندهای بی‌خطرسازشده بیمارستان‌ها تاکید کرد: انباشت زباله‌های بی خطرسازی شده به عفونی شدن آنها منجر شده و در نهایت به محلی برای تجمع انواع حیوانات و حشرات موذی تبدیل می‌شود که قطعا از عوامل اشاعه بیماری‌های عفونی خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: