کد خبر: ۱۸۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 05
تجهیزات از موضوعات مهم در راه اندازی بیمارستان هسته ای است­ و مذاکراتی با شرکت اتریشی برای همکاری در تجهیز این بیمارستان انجام شده است
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی سازمان انرژی اتمی از تامین اعتبار تجهیز بیمارستان هسته‌ای خبر داد و گفت : بانک های اتریش ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تجهیز بیمارستان هسته‌ای در کشور اختصاص داده اند.

به گزارش شفاآنلاین، بهروز کمالوندی در­ مصاحبه با رسانه ها افزود: تجهیزات از موضوعات مهم در راه اندازی بیمارستان هسته ای است­ و مذاکراتی با شرکت اتریشی برای همکاری در تجهیز این بیمارستان انجام شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی­ گفت:­ تنظیم قراردادهای مالی با شرکت اتریشی به زمان زیادی نیاز داشت زیرا­­قرار بر این بود که ­­بخش عمده ای از سرمایه گذاری و تأمین اعتبار از طرف اتریشی ها انجام شود.

کمالوندی افزود: با همکاری(Cooperation) بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری کار به سرانجام خوبی رسیده است و دو بانک در تامین اعتبار و تضمین آن همکاری داشند.

وی با اشاره به زمان بر بودن اجرای طرح هایی مانند بیمارستان هسته ای، گفت: در اینگونه طرح ها همزمان با مذاکرات، بحث های مالی نیز­ آغاز می شود، سپس­ طراحی، بعد از آن مهندسی و در نهایت مرحله ­نصب است اما مهم آن است که ­این کارها در زمان خود­ و طبق زمان بندی به خوبی انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از مهمترین مراحل این طرح­­­ موضوع بسته ­مالی بود که به ۲۰۰ میلیون یورو تجهیزاتی اعتبار نیاز دارد، منابعش از طریق ­بانک های اتریش در حال تأمین است که بعد از­ عملیاتی شدن بیمارستان(Hospital)، از محل درآمد آن، تسهیلات­ بازپرداخت خواهد شد.
کمالوندی تاکید کرد: بسته مالی­ مهمترین بخش طرح بیمارستان هسته ای بود که به سرانجام رسیده است.

طرح ساخت نخستین بیمارستان هسته ای کشور­­ بر اساس تفاهم‌نامه‌ میان­­ سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت­ اردیبهشت ۹۴­ ­در تهران آغاز شد.

ارائه خدمات پزشکی هسته‌ای به مردم و ارتقای دانش هسته‌ای برای بکارگیری رادیو داروها و ارتقای استاندارد تجهیزات پرتودهی به دیگر بیمارستان‌ها از اهداف ساخت این بیمارستان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: