کد خبر: ۱۸۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 01
بینی انسان فیزیولوژی بسیار پیچیده‌ای دارد و فقط یک کانال برای عبور هوا نیست. بینی علاوه بر بویایی وظیفه تنظیم رطوبت و درجه حرارت‌هوا را برعهده دارد
شفاآنلاین>سلامت> جراحی بینی یکی از شایع‌ترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌آید که با وجود عوارض بسیار همچنان در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد. متخصصان معتقدند بسیاری از عوارض ناشی از این دسته از اعمال جراحی به‌دلیل اصرار متقاضی برای برداشتن بیش از حد غضروف و استخوان بینی یا سربالا شدن غیرمعمول بینی است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر بابک ساعدی می‌گوید: بینی انسان فیزیولوژی بسیار پیچیده‌ای دارد و فقط یک کانال برای عبور هوا نیست. بینی علاوه بر بویایی وظیفه تنظیم رطوبت و درجه حرارت‌هوا را برعهده دارد.

جذب برخی از آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا نیز از دیگر وظایف بینی است. از این‌رو هرگونه اختلال در عملکرد آن می‌تواند سیستم تنفس بدن را با مشکلات(Difficulties) جدی مواجه کند.

این متخصص راینولوژی با اشاره به اینکه پس از جراحی بینی نباید توقع تغییر زیادی داشته باشید، توصیه می‌کند: اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی دارید حتماً با یک مشاور و جراح متبحر مشورت کنید و توصیه‌های آنها را جدی بگیرید و به یاد داشته باشید خداوند بینی را برای تنفس آفریده و اگر قرار است تغییری در فرم و اندازه آن ایجاد شود در حدی مجاز است که در عملکرد طبیعی و وظیفه اصلی آن اختلالی ایجاد نکند.

وی در خاتمه تأکید می‌کند: پزشکان(physicians) هم باید در مقابل درخواست غیر منطقی برخی از متقاضیان جراحی زیبایی مقاومت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: