کد خبر: ۱۸۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 31
نایب رئیس انجمن اورولوژی گفت: فعالیت اورولوژیست‌های در اقصی‌‌نقاط کشور مطلوب است و در تمام کشور مراکز درمانی اورولوژی داریم.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس انجمن اورولوژی گفت: فعالیت اورولوژیست‌های در اقصی‌‌نقاط کشور مطلوب است و در تمام کشور مراکز درمانی اورولوژی داریم.

به گزارش شفاآنلاین،غلامرضا پورمند نایب رئیس انجمن اورولوژی در دوازدهمین کنگره دستیاری رزدینت‌های اورولوژی اظهار کرد: انجمن‌ اورولوژی سیاست‌گذار علمی اورولوژی است و از آنجایی که رزدینت‌ها باید آموزش علمی و فراگیری موضوعات علمی را در نظر داشته باشند این انجمن به شکل راهبردی و راهبری فعالیت‌های گوناگونی را در اقصی‌نقاط کشور انجام می‌دهد.

وی افزود: در هر استان به صورت منطقه‌ای فارغ‌التحصیلان اورولوژی طی 3 تا 5 سال حضور پیدا خواهند کرد که در این راستا در نظر داریم بحث آمایش را توسعه دهیم به صورتی‌که هر استان به صورت منطقه‌ای سلامت جامعه در زمینه اورولوژی را پایه‌گذاری کند و شاهد پایه‌گذاری آمایشی در استان‌های گوناگون باشیم.

نایب رئیس انجمن اورولوژی افزود: قبل از انقلاب تعداد اورولوژیست‌ها انگشت‌شمار بودند اما خوشبختانه در 3 دهه اخیر با برنامه‌ریزی و اصرار انجمن اورولوژی شاهد افزایش آمار رزدینت‌ها هستیم به طوری‌که بیش از 1200 اورولوژیست در کشور مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: توانمندی و تعداد اورولوژیست‌های کشور سبب شده تا در زمینه پیوند کلیه ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و همچنین دیگر بیماران از اقصی‌نقاط کشور به تهران مراجعه نکنند زیرا در تمام مراکز استان‌ها مراکز درمانی اورولوژی و پزشکان مجرب حضور خواهند داشت.
فعالیت پنج هزار مرکز درمانی پیوند کلیه

پورمند افزود: در برخی از مراکز درمانی حدود پنج هزار پیوند کلیه و در سایر استان‌های کشور چندین هزار پیوند کلیه گزارش شده است که به جرأت می‌توان گفت در زمینه پیوند کلیه مشکلی نداریم و در بیمارستانی لبافی‌نژاد، هاشمی‌نژاد و سایر بیمارستان‌ها بالغ بر چندین هزار پیوند کلیه انجام می‌شود.

وی در پایان از به روز رسانی آموزش فارغ‌التحصیلان اورولوژی در کشور خبر داد و یادآور شد: توانمندی محققان و متخصصان اورولوژی باعث شده تا در سطح بین‌المللی فرصت خوبی پیدا کنیم و امیدواریم شاهد نتایج مطلوبی در عرصه سلامت جامعه باشیم.
برچسب ها: سلامت ، اورولوژیست ، انجمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: